Skip to main content
فهرست مقالات

راهنمای صادر کنندگان: بازاریابی به زبان ساده (8)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، بازار، صادرکننده، قیمت، مذاکره، بنگاه، خریدار، اعتبار، حمل، گشایش اعتبار صادراتی

خلاصه ماشینی:

"9-انتخاب بهترین خریداران احتمالی 01-مذاکره با خریدار 11-عقد قرارداد و توافق بر سر مقدار و مشخصات کالا و نحوه پرداخت 21-گشایش اعتبار(صادراتی)به نفع‌ صادرکننده از مراحل دوازده‌گانه فوق که زیر عنوان‌ مطالعات و اقدامات قبل از ورود به بازارهای‌ جهانی طبقه‌بندی شده‌اند،مرحله بررسی‌ مقررات خاص گمرکی در کشور مبداء و کشور هدف در شماره آینده و به‌طور مستقل‌ مورد بحث واقع خواهد گردید و در این‌ شماره باتوجه به مطالبی که گفته شد،مباحث‌ زیر نیز به‌طور مشروح بیان خواهد گردید. 2-منظور از قیمت کالا،بهای اولیه کالا یعنی بدون در نظر گرفتن هزینه‌های حمل، (به تصویر صفحه مراجعه شود) بسته‌بندی،بیمه و سایر عوارض می‌باشد و قیمت نهایی کالا باتوجه به اینکه در چه محلی‌ و با چه شرایطی حمل یا تحویل شود،متفاوت‌ است که بعنوان نمونه میتوان از انواع و شرایط مختلف قیمت‌گذاری صادراتی نظیر: EXW ,EXQ,EXS,CIF,CF,FOB,FAS,FOR DCP,FRC,FOA,DOP,DAF و ,COP ،نام برد. G. S -نام تحویل گیرنده نهایی و بانگ گشایش‌ کننده اعتبار -شماره تعرفه -مهر و امضای فروشنده گشایش اعتبار صادراتی پس از اینکه پروفورما برای واردکننده‌ ارسال شد،وی برابر با مقررات وارداتی و ارزی کشور خود باید به یک بانک کارگزار مراجعه و با ارائه کارت بازرگانی،اجازه ورود کالا،احیانا سهمیه ارزی و رعایت مقررات‌ موضوعه در کشور خود نسبت به گشایش اعتبار اسنادی و تعهد یا پرداخت تمام یا قسمتی از وجه کالا اقدام نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.