Skip to main content
فهرست مقالات

راهبردهای اداره امور تعاونیهای مصرف مصرف در آسیا و اقیانوسیه

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونی ،راهبردهای اداره امور تعاونیهای مصرف ،اداره امور تعاونیهای مصرف مصرف ،فروش ،راهبردهای ،تعاونی مصرف ،کارکنان ،فروشگاه ،مشتری ،تعاونیهای مصرف مصرف در آسیا ،اعضاء ،سود ،فروشگاه تعاونی مصرف ،قوانین ،وام ،سرمایه ،فروشگاه تعاونی ،درصد فروش تعاونی مصرف ،مدیریت ،سود ناخالص ،خرده‌فروشی ،آموزش ،مدیریت تعاونی‌های مصرف ،مالیات ،تجزیه و تحلیل ،بانک ،عضویت ،خدمت ،خدمات تعاونی مصرف ،تعاونی و عملیات تعاونی مصرف

خلاصه ماشینی:

"راهبردهای اداره امور تعاونیهای‌ مصرف در آسیا و اقیانوسیه‌1 از:حوزه تحقیقات و آموزش وزارت تعاون‌ از آنجا که مواد غذایی و بهداشتی حدود 06 تا 08 درصد فروش تعاونی‌ مصرف را تشکیل می‌دهد،بنابراین ابتدا باید سوپرمارکت تعاونی که به‌ سرمایه کمتری نیاز دارد و مخاطره آن محدودتر است،شروع به کار کند. مندرجات ترازنامه باید با توجه به نسبت‌ نقدینگی،نسبت جاری،نسبت مربوط به‌ ساختمان و سایر معیارها در این رابطه بررسی‌ گردد تا بتوان عملکرد را مورد قضاوت قرار داد و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن‌را شناسایی نمود. ز-بستانکاران:با تداوم ثبات در کسب‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) و کار خرده‌فروشی،حساب بستانکاران قابل‌ پرداخت باید هر ماه افزایش یابد تا به حد موجودی کالا و حساب بدهکاران(اگر فروش‌ نسیه وجود داشته باشد که ترغیب نمی‌شود) برسد. در حساب‌های آن باید شفافیتی وجود داشته‌ باشد که رابطهء اعتماد بین مدیریت و اعضاء را در تعاونیهای مصرف وقتی تعداد اعضا به هزاران نفر می‌رسد،ارتباط مستقیم با آنها غیر ممکن می‌شود. مالیاتها باید به موقع‌ پرداخت شوند و گزارشات و پاسخگویی‌های‌ مورد نیاز تحت این قوانین بصورت مستقیم و به‌ یک شرکت تعاونی مصرف علاوه بر تامین نیازهای اعضا،به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود باید:کالاهایی را که از نظر جانی و مالی زیان‌آور است،مانند دخانیات،نفروشد-در جبران خسارات قربانیان فاجعه‌های‌ طبیعی نظیر زلزله و سیل،سهمی برعهده داشته باشد،در ساختن مدرسه و بیمارستان در محله خود سهیم شود و در امور عام المنفعه مانند سوادآموزی و مراقبت کودکان مشارکت کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.