Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان را چگونه می توان اداره کرد؟

سخنران:

مترجم:

(3 صفحه - از 21 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،مدیر ،سازمان ،اداره ،زیردستان ،کارکنان سازمان ،مدیریت ،روش ،کارمند ،وظیفه‌مداری ،روش مدیریتی ،توصیه ،قدرت ،وظیفه ،هدفهای ،می‌توان اداره ،قدرت‌مداری ،کارکنان کمترین توجه ،کار ،روش مدیر ،رهبری سازمان ،اداره سازمان ،تولید ،کارکنان سازمان از تعیین هدف ،کاربرد ،کارکنان بیشترین توجه ،اختیار ،توجه مدیر به زیردستان ،کارکنان توجه ،خدمات

خلاصه ماشینی:

"آنچه از ظاهر قضیه برمی‌آید،این است‌ که روشهای پدرمآبانه و مردمی باید بسیار کارآمد باشد،اما واقعیت این است که استفاده‌ از این روشها بیش از هر چیز به ویژگیهای‌ کارکنان سازمان بازمی‌گردد،برای مثال،هر گاه شما به مدیریت یک سازمان انتخاب شوید و مدیر قبلی چنین سازمانی را با قدرت‌مداری‌ اداره کرده باشد،قویا توصیه می‌شود ابتدا روش مدیر سابق را دنبال کنید تا مشکل آنی‌ بروز نکن. از سوی دیگر،شایان یادآوری است که‌ در روش مردمی تفویض مسئوولیتها به‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) زیردستان در حدی توصیه می‌شود که مدیر بر کارها نظارت کامل داشته باشد. اما واقعیت این است که در طرح یا نظریه این دو نفر 5 نوع سازمان به شرح زیر عنوان شده‌ است: 1-سازمانهایی که مدیران به وظیفه(یا تولید یا خدمات)بیشترین و به کارکنان کمترین‌ توجه را دارند. اما نکته اساسی این‌ است که هرچند ابزار مادی تقریبا به طور کامل در اختیار مدیر است و در هر زمان و مکان و به هر صورت می‌تواند از آن استفاده‌ کند،اما نیروهای انسانی عواطف و احساسات‌ و اندیشه دارند و در مواقعی نفوذ در آنها به‌ سادگی امکان‌پذیر نیست. ثانیا،اگر بخواهیم براساس کلیه تحقیقات‌ انجام شده حکم کنیم،به طور کلی ترکیب دو روش هدف‌مداری و وظیفه‌مداری بهترین‌ است،مشروط بر اینکه نکات زیر رعایت شده‌ باشد: 1-این ترکیب یا تلفیق از مرحله شماره 3 یاد شده،یعنی التفات مشابه به هر دو بعد قضیه‌ آغاز شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.