Skip to main content
فهرست مقالات

نکاتی چند پیرامون مدیریت ژاپنی

کلید واژه های ماشینی : ژاپنی، کارکنان، مدیران، مدیریت ژاپنی، آلمانی، کاپیتالیزم، کارگران، سیستم، تجاری، آنگلوساکسون

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) نکاتی چند پیرامون مدیریت ژاپنی اقتباس از مقاله«حفظ نکات مثبت مدیریت ژاپنی» به قلم یوسوکه فوکودا مندرج در نشریه‌ Japan Echo سال 4991 آنچه تاکنون درباره مزایای مدیریت ژاپنی‌ مطرح بود،در سالهای اخیر که شرکتها تجاری‌ با مساله رکود تجاری مواجه گردیده‌اند،مورد انتقاد آمریکاییان و بعضی دیگر از کشورها قرار گرفته است. شرکتهای آلمانی با بیش از بیست نفر کارمند،نظیر شرکتهای ژاپنی قانونا موظفند اجلاسهای مرتب از مدیریت و کارکنان را تشکیل دهند و بدین وسیله به کارگران این‌ شانس را بدهند که در مورد امور مربوط به‌ شرکت مسائل و پیشنهادات خود را مطرح‌ نمایند. در اثنایی که‌ روابط بین شرکتها کوتاه‌مدت و مصنوعی است‌ نباید انتظار داشت که کارکنان بتوانند ابتکار عمل از خود بروز بدهند و این مطلب باعث‌ می‌گردد که کیفیت کالاها تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال کی رتسو،گروههای متشکل‌ از شرکتهای بزرگ صنعتی و تجاری،با روابط بلندمدت بین شرکتها موقعیتی را بوجود می‌آورند که سازندگان در مورد فروش کالا به‌ تولید خود اطمینان دارند و توزیع‌کننده نهایی‌ نیز قادر است کالای مورد پسند مصرف‌کنندگان را به موقع به بازار عرضه‌ نماید. شرکتهای ژاپنی چنانچه در حفظ سیستم‌ استخدام مادام العمر با مشکلاتی مواجهند می‌توانند از مدل آلمانی استخدام بلندمدت که‌ در آن چنانچه کارکنان به مدت 02 الی 03 سال در شرکت مشغول به کار باشند و دو الی‌ 3 مرتبه تغییر شغل را در طی دوره خدمت‌ می‌پذیرند،استفاده کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.