خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) برداشت سازگار "سیدنی فین کلاستاین1"در کتاب2"چرا مدیران هوشمند شکست میخورند"میگوید کسبوکارهای کمرونق3به طور خودکار،تمام اطلاعاتی را که ممکن است با تصور آن از واقعیت در تضاد باشد نادیده میگیرد همچنین اضافه میکند: هرچه شرکتی موفقتر باشد از لحاظ تمایل به نادیده گرفتن اطلاعات واقعی(واقعیات)آسیبپذیرتر خواهد شد.
ماکس بارزمن5و دولی چوق6در"تصمیمگیری با دیدباز"7 ( HBR ژانویه 2006)عوامل و ویژگیهای شناختیای که شخص را از دیدن،دریافت،بکاربردن،مبادله کردن و دسترسی به اطلاعات مرتبط و حیاتی در طول فرآیند تصمیمسازی،منع میکند،تقسیمبندی میکند.
یک روش کارآمد برای غلبه براین تمایل اشخاص،ایجاد کردن یک نقش سازمانی با نام"بازپرس شیطان"8است تا بتوان هرگونه سوالی را اعم از ناراحتکننده و ناسازگار(سوالات شیطانی)مطرح کرده و پاسخ آن را یافت،اینطور به نظر میرسد که برای اینکه به جنگ شیطان بروی چارهای نیست جز اینکه از عوامل خود او کمک بگیری.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)"