Skip to main content
فهرست مقالات

بهترین روش: هوش و هیجان رهبری

نویسنده:

(4 صفحه - از 43 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : هوش و هیجان رهبری ،هوش هیجانی ،توسعهء هوش هیجانی ،مدیران ،یادگیری مهارتهای هوش هیجانی ،یادگیری هوش هیجانی موضوعی ،توانایی ،توانایی هوش هیجانی مشخصهء رهبران ،توانایی هوش هیجانی ،توانایی‌های بالای هوش هیجانی ،توسعهء هوش هیجانی تحولی ،دانیل گلمن ،مهارتهای ،سازمانها ،انگیزه ،اهداف ،فضایی ،زمان ،هوش هیجانی در میان مدیران ،آموزش ،هوش هیجانی در محیط کار ،کار ،رفتاری ،احساسات ،تغییرات ،آموزش هوش هیجانی ،درصد فضای سازمانی ،هوش هیجانی بالا ،هوش هیجانی برخلاف ضریب هوشی ،خوب

خلاصه ماشینی:

"تحقیق نشان می‌دهد که بالغ بر 30 درصد کسب‌وکارها ناشی از فضایی است که یک رهبر خلق می‌کند(تصورات‌ کارمندان از محیط کارشان که بر توانایی آنها برای انجام دادن‌ شغلشان تاثیر می‌گذارد). به نظر می‌رسد تفاوت در فضایی است که برای‌ کسانی خلق شده که در این شرکتها کار می‌کنند یعنی مدیران‌ عامل دارای هوش هیجانی بالا یک محیط کاری را خلق می‌کنند که افراد می‌توانند در آن به بهترین شکل کار کنند. در توسعهء هوش هیجانی،هفت عامل‌ اصلی وجود دارند: سنجش میزان آمادگی ایجاد انگیزه انجام دادن تغییرات جهت‌دار تعیین اهداف قابل حصول ترغیب اقدامات عملی ایجاد حمایت تهیهء الگوها مدلها سنجش میزان آمادگی:بسیاری از سازمانها توجه کمی به‌ این موضوع دارند که آیا کسی برای آموزش اعزام می‌کنند، آمادگی یادگیری و تغییر را دارد یا خیر. بردن شرکت‌کنندگان به محیط خارج از کلاس‌ درس که آنها را در موقعیت‌های واقعی قرار می‌دهد که نیازمند مهارتهای خود کنترلی و شنوایی فعال هستند،یک روش بسیار کارآمد برای دستیابی به تعهد و کسب دانشی جدید است زیرا کنترل به دانش آموختگان بستگی دارد نه مدرسان. برخی سازمانها که از هوش هیجانی در قبال رهبری خود بهره‌ می‌برند عبارتند از: در شرکت جانسون و جانسون‌1،تمامی بیست توانایی هوش‌ هیجانی در میان مدیران ارشد قوی‌تر از مدیران میانی است که‌ البته آنها نیز از توانایی بالایی برخوردار هستند. در بخش بین المللی شرکت بزرگ زیمنس‌2آلمان(که 400 شعبه در 56 کشور دارد)چهار توانایی هوش هیجانی مشخصهء رهبران برجسته‌ای است که در رشد درآمد و سود حاصل از فروش‌ آنها باعث شده که عملکرد آنهادر 15 درصد بالایی این شرکت‌ قرار بگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.