Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی سازمانی: راهنمای مدیران

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : استراتژی ،مدیران ،استراتژی سازمانی ،توانمندی‌های ،استراتژیک ،زمان ،تدوین استراتژی ،تدوین ،رقابتی ،بازار ،استراتژی‌پردازان ،مدیر ارشد سازمان ،صنعت ،استدلال ،مدیریت ارشد ،پرسش ،کسب و کار ،ارزیابی ،پرسش استراتژی‌پردازان ،توانایی ،ایده‌های ،راهنمای مدیران ،تجزیه و تحلیل ،شرکت با جایگاه استراتژیک ،شرکت‌های هواپیمایی ،استراتژی کاهش هزینه ،کتاب استراتژی رقابتی در سال ،دانشجویان دانشکده‌های بازرگانی ،کار تدوین استراتژی ،کار

خلاصه ماشینی:

"سه مورد از رایج‌ترین و مهم‌ترین پرسش‌ها در حوزهء کسب و کار عبارتند از:یک شرکت باید وارد چه کسب و کار شود؟ توانمندی‌های شرکت چه هستند و آیا تناسب خوبی میان‌ توانمندی‌ها و کسب و کار شرکت وجود دارد یا خیر؟پاسخ به‌ این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های استراتژیک‌ شرکت خود را ارزیابی نمایید. علت این امر،نبودن زرق و برق اضافی یا یک استراتژی کاهش هزینه نیست-که هر کسی می‌تواند از آن تقلید کند-بلکه علت اصلی،آن است که تمامی توانمندی‌های این شرکت با جایگاه استراتژیک آن تناسب‌ دارد. علت این امر،نبودن زرق و برق اضافی یا یک استراتژی کاهش‌ هزینه نیست-که هر کسی می‌تواند از آن تقلید کند-بلکه علت‌ اصلی،آن است که تمامی توانمندی‌های این شرکت با جایگاه‌ استراتژیک آن تناسب دارد. اما آنچه که در مورد هر شرکتی ثمربخش است،آن است‌ که کار تدوین استراتژی با بررسی وضعیت منحصر به فرد آن‌ شرکت انجام شود و سپس اهمیت نسبی جایگاه صنعت، توانمندی‌های داخلی و توازن میان آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.