Skip to main content
فهرست مقالات

دیدگاه: ارزش آفرینی و کسب ارزش

نویسنده:

مترجم:

(7 صفحه - از 68 تا 74)

کلید واژه های ماشینی : ارزش، ارزش‌آفرینی، ارزش آفرینی و کسب ارزش، ارزش‌آفرینی و کسب ارزش، رقابت، کسب ارزش، میان ارزش‌آفرینی و کسب ارزش، نوآوری، قبال ارزش‌آفرینی و کسب ارزش، سازمانی

خلاصه ماشینی:

"نهایتا و شاید در ادبیات مدیریت استراتژیک،متخصصان میان‌ ارزش‌آفرینی و کسب ارزش تفاوت قایل هستند و معتقدند که در برخی موارد،سازمان‌هایی که‌ ارزشی جدید ایجاد می‌کنند،یا(1)برخی‌ ارزش‌های خود را از دست می‌دهند یا(2)ممکن‌ است ارزش‌های خود را با دیگران همچون کارمندان، رقبا یا جامعه تقسیم کنند. آیا اهداف کم و بیش مهمی در قبال‌ موضوع ارزش‌آفرینی وجود دارند؟آیا سقف مشخصی وجود دارد که ما باید در قبال ارزش‌آفرینی و کسب ارزش بدان توجه‌ کنیم؟مثلا ممکن است سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌هایی‌ باشند که سود کوتاه‌مدت به دنبال دارند اما کارکنان به دنبال‌ فعالیت‌هایی باشند که می‌توانند ثبات بلندمدت شرکت را به‌ دنبال داشته باشند و در عین حال حامیان و طرفداران محیط زیست هم تنها آن دسته از فعالیت‌های ارزش‌آفرینی را ترجیح‌ بدهند که محیط زیست را حفظ می‌کنند. آیا این کارگر فنی می‌توانست به شکل دیگری عمل کند تا حفظ دانش منحصر به فرد خویش را تضمین کند و همچنان به کس ارزش در بلند مدت ادامه دهد؟اگر می‌دانست که قرار است در مدتی کوتاه، یک فن‌آوری جدید و پیشرفته جایگزین او شود،آیا میتوانست‌ به شکلی متفاوت عمل کند؟ ما می‌توانیم شرایطی را مجسم کنیم که افراد در سطوح مختلف‌ از توان بالقوهء ارزش‌آفرینی برخوردار هستند اما نمی‌توانند این‌ کار را عملی سازند. در اینجا باید بر بررسی این موضوع تمرکز کرد که چگونه‌ سطوح مختلف تجزیه و تحلیلهای صورت گرفته،تلاش می‌کنند تا ساز و کارهای متمایزکننده را به فرآیندی واقع‌بینانه در قبال‌ ارزش‌آفرینی تبدیل کنند تا سطح بیشتری از کسب ارزش تضمین‌ شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.