Skip to main content
فهرست مقالات

چک لیست مدیریت: حل مسئله

مترجم:

(3 صفحه - از 24 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، حل مسئله، کارکنان، مدیران، چک‌لیست مدیریت، علل، کپنر، حل مسئله با تصمیم‌گیری تفاوت، اطلاعات مناسب، مشکل

خلاصه ماشینی:

"" مزایا این فرآیند: سیستماتیک و دشوار است؛ نشان می‌دهد که چگونه باید مسئله‌ای را حل کرد؛ اجازه می‌دهد تا بدون دانستن ریشهء مسئله،به سراغ حل آن‌ نرویم؛ آزمودن علل مختلف را میسر می‌سازد؛ برای مشکلات پیچیده و دشوار،کارآمد است. 2. اطلاعات مناسب را گردآوری کنید این گامی کلیدی و نیازمند تمامی عواملی است که‌ می‌توانند بر یک مسئله تأثیرگذار باشند. مسئله برای نخستین بار چه زمانی رخ داد؟7-6 هفته پیش؛ چه زمانی وجود نداشت؟قبل از آن؛ چه چیزی عوض شده است؟معرفی تیم‌های جدید کاری؛ چه تغییراتی مناسب هستند؟روش‌های نوین کاری. چه تغییراتی مناسب هستند؟روش‌های نوین کاری؛ این امر به چه عللی بوده است؟آیا طرح جدیدی وجود دارد؟ عدم مشاوره؟آموزش ناکافی؟برتری برخی افراد خاص؟اجرای‌ شتابان برای حل مسئله‌ بایدها ماهیت دقیق مسئله را تعریف کنید. پرسش‌هایی مناسب را مطرح کنید:چطور،چگونه،چرا و چه‌ کسی؟ اصل مهم منفی‌ها یا مخالف‌ها را همیشه در ذهن داشته‌ باشید:چرا نه؟چه زمانی نه؟چه کسی نه؟ علل احتمالی را نسبت به اطلاعات گردآوری شده بیازمایید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.