چکیده:
تعیین موقعیت استراتژیکی پورتر و هزینه های اقتصادی معاملات ویلیامسون، دو تئوری اقتصادی هستند که تاثیر شایانی بر تحقیقات مدیریت استراتژیک و انتخاب استراتژی و ساختار آن دارند، هر کدام به تنهای نیز چارچوبی را در این زمینه ارائه می دهند.
خلاصه ماشینی:
"وضعیت بازار،امکانات و اداره آنها: ارتباط دیدگاههای پورتر و ویلیامسون در مبحث خدمات پستی بینالمللی و ارسال بستههای کوچک در ژاپن Management Strategy 2001 March 3 Number 22 Volume تعیین موقعیت استراتژیکی پورتر ( SPF ) و هزینههای اقتصادی معاملات ویلیامسون ( TCE ) ،دو تئوری اقتصادی هستند که تأثیر شایانی بر تحقیقات مدیریت استراتژیک و انتخاب استراتژی و ساختار دخالت دارند،هر کدام به تنهایی نیز چارچوبی را در این زمینه ارائه میدهند.
این تحقیق که به مطالعهء بخش خدماتی پستی و بستههای ارسالی کوچک ( SP IC ) ژاپن میپردازند،از هر دو شیوهء پیشنهادی پورتو و ویلیامسون در شرح و توصیف تناسب و هماهنگی میان انتخابهای تعیین موقعیت استراتژیکی پورتر SPF و هزینههای اقتصادی معاملات ویلیامسون TCE ،دو تئوری اقتصادی هستند که تاثیر شایانی بر تحقیقات مدیریت استراتژیک و مدرن داشتهاند.
اما این دسته از ارائه دهندگان خدمات پستی در مقایسه با دفاتر ارسال کنندهء اسناد به میزان کمتر و یا مساوی،نیازمند دریافت اطلاعات IT هستند،چرا که امکان دارد ارسال هر دو نوع این محمولهها به افت عملکردها و تحمیل مخارج بالا منجر شوند که میتواند توانائی آنها برای جذب مشتریان و ارسال کنندگان مدارک و اسنادی که زمان از اهمیت ویژهای برایشان برخوردار است را با محدودیت مواجه سازد.
اما وجود منابع و امکانات ویژهء IT به تنهایی برای دستیابی و ارائه خدمات سریع و مطمئن در کنار وجود این امکانات به ادغام عمودی هر یک از اقدامات حمل و نقل- مهمترین جزء استراتژی متخصصین ارسال اسناد که در دیدگاه SPF پورتر به آن اشاره نشده است،نیز بستگی دارد."