Skip to main content
فهرست مقالات

پرسشهای عمده در مدیریت ترویج دین

نویسنده:

(2 صفحه - از 5 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : ترویج دین، مدیران، مدیریت ترویج دین، تبلیغ، ارزیابی مدیریت ترویج اسلام، خصوص عوامل و انگیزه‌های بیرونی، ترویج دین بر اساس زور، نفاق دورویی، مسیحیان، تبلیغ دین

ترویج دین بر اساس زور و عوامل فشار سبب پنهان سازی عقاید و باورها می شود و نفاق دورویی را افزایش می دهد. این امر در خصوص عوامل و انگیزه های بیرونی غالبا صدق می کند، اگر ترویج دین صرفا بر انگیزه های بیرونی مبنتی شود رواج ریا و نفاق را در پی خواهد داشت.

خلاصه ماشینی:

"اهمیت مدیریت حرفه‌ای در تبلیغات اسلامی صرفا در افزایش بهره‌وری به معنای‌ مصطلح در دانش مدیریت نیست بلکه در این نکته‌ است که مدیریت غیر حرفه‌ای در این امر مهم می‌تواند به نتایج زیانباری چون تحریف دین،ترویج‌ دینداری‌های ناسازگار با دین،دور ساختن مردم از حقیقت دین و ترویج تصور ناقص از دین منتهی شود. صد هزاران مومن مظلوم کشت‌ که پناهم دین موسی را و پشت وزیر پادشاه جهود که به عدم کارآیی شیوهء پادشاه‌ وقوف داشت در مقام نقد روش وی برآمد: گفت ترسایان پناه جان کنند دین خود را از ملک پنهان کنند کم کش ایشان را که کشتن سود نیست‌ دین ندارد بوئی،مشک و عود نیست سر پنهان است اندر صد غلاف‌ ظاهرش باتست و باطن بر خلاف ترویج دین بر اساس زور و عوامل فشار سبب‌ پنهان سازی عقاید و باورها می‌شود و نفاق دورویی را افزایش می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.