Skip to main content
فهرست مقالات

مطالبی درباره مارک های تجاری

مترجم:

(3 صفحه - از 30 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : مارک تجاری، مشتری، مصرف، مارک‌های تجاری قدرت بیش، قدرت، ارزش مارک تجاری شرکت‌ها، گریز مشتری از بازار مصرف، ورود مارک‌های تجاری شرکت‌ها، مصرف‌کننده، مارک‌های تجاری محصولاتی

نکته مهم در ورای قدرت و اهمیتی که مارک های تجاری دارند، آسیب پذیری در حال رشد آنهاست. از آنجائیکه یک مارک تجاری برای شرکت ارزش بسیاری به همراه دارد، لازم است از کوچکترین گزند محفوظ بماند و تحت حفاظت و مراقبت شدیدی قرار بگیرد. یک تجربه ناموفق در رقابت تبلیغاتی، افت ناچیز در کیفیت محصولات یا ذره ای احتمال رسوایی و آبروریزی، به سرعت می تواند باعث گریز مشتری از بازار مصرف آن مارک تجاری شود.

خلاصه ماشینی:

"چه نتیجه‌ای از این وقایع باید گرفت؟آیا مردم به آلت دست شرکت‌های‌ بزرگ تبدیل شده‌اند که بودجه‌های کلانی‌ صرف تبلیغات خود می‌کنند تا به اهداف‌ جهانی خود دست یابند؟یا اینکه واقعا این مارک‌های تجاری محصولاتی را به‌ مشتری‌ها عرضه و معرفی می‌کنند که به‌ نظر مصرف‌کننده تا پیشش از این، محصولاتی با این ویژگی‌ها مصرف‌ نکرده‌اند؟ تئوری«آلت دست- Pawn »اگر چه‌ همیشه در پرده ابهام بوده است اما توسط Naomiklein نویسنده کتاب« Nologo - بدون آرام»به طور دقیقی مورد بحث قرار گرفته است،این کتاب در حال حاضر به‌ یک کتاب مورد احترام در حرکت ضد جهانی شدن تبدیل شده است. در کنار این‌ وقایع نگرانی‌های گسترده‌ای در خصوص‌ افزایش زیان‌ها و آلودگی‌های محیطی، مارک‌های تجاری قدرت بیش از حدی برای مخالفان ایجاد کرده‌اند و باعث نوعی برتری آنها بر شرکت‌ها شده‌اند که‌ شاید از طریق دیگری برای آنها امکان‌پذیر نباشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.