Skip to main content
فهرست مقالات

بازدیدی از نیسان

مترجم:

(5 صفحه - از 9 تا 13)

خلاصه ماشینی:

"صندلیها از طریق خودروهایی‌ تحویل می‌شوند که مستقیما به‌ ایستگاهی می‌روند که قرار است در آنجا این صندلیها نصب شوند. سپس این شاسی‌ها توسط نقاله به ایستگاه بعدی برده می‌شوند که‌ محل اصلی ساخت شاسی است و در آنجا رباتها شکل اصلی شاسی را تولید می‌کنند. قطعات حاصله بازرسی شده و به‌ انبار برده می‌شوند تا بعدا از آنها در بخش مونتاژ استفاده شود. ساخت اطاقک راننده و اسب کامیون چندین بخش مونتاژ جانبی وجود دارد که قبل از مونتاژ نهایی کامیونها می‌باشند و ازقطعات پرس شده تشکیل‌ شده‌اند. قطعات بزرگ پرس شده و حتی قطعات کوچکتر به صورت‌ جوشکاری نقطه‌ای ( spot-wealing ) به‌ هم وصل می‌شوند تا مونتاژ اطاقک و اسب کامیون یا بدنه‌ اتومبیل انجام شود. این ورقهای فلزی به‌ سرعت داغ شده وسرخ رنگ می‌شوند، کوبیده می‌شوند و سپس به همان‌ صورت باقی می‌مانند تا سرد شوند. ایستگاه دیگر،درب سمت‌ چپ را می‌سازد و ایستگاه دیگر،کاپوت‌ را مونتاژ جانبی که قابل مشاهده نیز نمی‌باشد،مونتاژ اطاقک موتور ماشین‌ است که شامل دو گلگیر،محافظ رادیاتور در جلو و بخشی در عقب است‌ که پاهای راننده در آنجا قرار می‌گیرد. در اینجا صدها مورد جوشکاری نقطه‌ای برای تقویت‌ اطاقک،صورت می‌گیرد و سپس اطاقک به بخش فلز کاری برده می‌شود. این کامپیوتر، ترکیبی هماهنگ از اطاقک راننده و اسب‌ را به سمت کارگاه نقاشی می‌روند تا از آنجا بعنوان محصول نهایی مونتاژ شوند،کنترل می‌نماید. بخش اعظم‌ نقاشی،توسط رباتها و اسپری‌های‌ خودکار متحرک نقاشی می‌شوند که این‌ امر باعث می‌شود پوشش رنگ‌ یکنواخت‌تر بوده و کاربرد آن اثر بخشتر (به تصویر صفحه مراجعه شود) باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.