خلاصه ماشینی:
"در این راستا،بعضی مسائل مبتلا به نیروی انسانی شامل مهارتها،روابط استخدامی و امنیت شغلی،الگو و حجم کار هفتگی،ریزش و ترک خدمت وعوامل انگیزشی متناسب با شرائط عصر جدید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در نهایت نتایج حاصل از این تجزیه و تحلیل، ارائه میگردد.
(آدلر 1992،کارنوال و گینر و شولتز 1990) نوع مهارتهای ارتباطی و فنی نیروی انسانی در سازمان و به عبارتی نحوه ایجاد ارتباط با دیگران و چگونگی انجام وظائف سطوح عملیاتی، تحت تأثیر انعطافپذیری نیروی انسانی در سازمانهای مجازی،الزامات خاصی برای نیروی کار ایجاد میکند که در زیر به آن پرداخته میشود.
از دید نیروی کار نیزآزادی و استقلال در انتخاب محل و سازمانی که بتواند خدمات خود را با حداکثر کارآیی و اثربخشی ارائه کند و امکان خروج سریع از سازمانی که عوامل انگیزشی متناسب با این نیرو را در خود ندارد،از زمره نیازمندیهایی است که در این شرائط میتواند مزیتهای رقابتی خاصی برای نیروهای متخصص به دنبال داشته باشد.
البته باید متذکر شد که با عوامل سنتی و قدیمی انگیزش،نمیتوان نیروی کاری عصر الکترونیک را به کار ترغیب کرد،اما آنچه اکنون باید بر آن تأکید کرد،سخن هنسون (1999)است که میگوید:«اگر مدیر منابع انسانی بخواهد این افراد را جذب و حفظ نماید،نمیتوان با استفاده از روشهائی شبیه به آنچه که 25 سال پیش مورد استفاده قرار میگرفت،از عهده آن برآمد.
آنها بر این اعتقادند که برای انجام تعاملات بوسیلهء رسانههای الکترونیکی همچنان نسبتی از تعاملات چهره به چهره مورد نیاز خواهد بود(کاتکین و سیرکا) عوامل انگیزشی در سازمانهای مجازی انسان بعنوان پیچیدهترین منبع یک سازمان تحت تأثیر تغییرات جدید جهانی تا حدی رضایتمندی و تعادل روحی خود را از دست داده است."