چکیده:
Businessweek از گذشته درسهایی گرفت تا بفهمد چه شرکتهای برای آینده آماده تر هستند؟ آخرین اظهارات مالی شرکتهای پیشرو فن آوری را بررسی کردیم. خصوصیات مشترکی برای برندگان از 1990 - 1985 وجود دارد. از جمله آنها بطور متوسط 8% از فروش خود را به تحقیق و توسعه، 90% برای افزایش سرمایه و شاید تعجب انگیزیترین 40 % در آمدها را به اصول فروش و سایر مخارج کلی صرف کرده بودند.
خلاصه ماشینی:
"علاوه بر این افکار Bloom به جهت توسیه کردن حسابها متوجه شد، بخاطر افزایش 36%در بخش تحقیق و توسعه،سال گذشته که بودجهای را به محصولات حافظهای جدید اختصاص داده بودند،در آمد Veritas ،24%رشد کرد در حالیکه کل بازار نرم افزا حافظه،تنها 3% رشد کرده بود.
آنها برای نسل بعد از فن آوری تا وقتی رقبا بازگشت به تحقیق را قطع کرده بودند،پیشگام و مشغول فعالیت بودند؛زمانی که دیگران بیکار نشسته بودند، آنها تصمیم استراتژی اتخاذ کردند و بر روی خرید کارخانهای موفق،سرمایه- گذاری نمودند و این در حالی بود که رقبا نقدینگی خود را حفظ کردند.
street Wall را به مبارزه بطلبند امروز نامهای مشهور ایشان:مایکروسافت،شرکت کامپیوتری اپل،کامپک، Emc و systems Ciso است آنها وقتی زمان سخت متلاطم بود نترسیدند و در عوض ماهرانه راههایی را که سقوط بازدهی را جبران کند یافتند و با اختلاف زیادی رقبای ترسوی خود را پشت سرگذاشتند استراتژیهای اتخاذ و محصولات مناسبی برای شرایط اقتصادی بدتر تولید شد و خریداران آگاهانه خرید مینمودند.
این مرحله برای شرکت بین المللی سنگاپوری Flextronics که شرکت Solectron را پشت سر گذاشت و در سه ماهه اول سال 2002 که بعنوان رهبر بازار مطرح است،کاملا ثابت شده است.
» شرکتهایی که برای آگاهی مشتری قیمتی را بپردازند،نسبت به سایر رقبای خود بهتر میتوانند تغییر شرایط«بد به خوب»را سپری کنند در عوض غولهای صنعت تلفن،همانند Nokia و شرکت فرانسوی Movlineavx lssy-les of Wavecom که در رده بندی 100 شرکت فن آوری در رتبه 51 قرار دارد،سعی نمدند به این شیوه اقدام نمایند."