Skip to main content
فهرست مقالات

روشهای آموزش کارکنان

نویسنده:

(6 صفحه - از 6 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، آموزش، روشهای آموزش کارکنان، اطلاعات، سمینار، برنامه، مناظره، مربی، کار، انتخاب محل اردو نقشی اساسی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) روشهای آموزش کارکنان نوشته:هشام الطالب‌ ترجمه:سید علی‌محمد رفیعی انتخاب روشهای آموزش برای کاربرد در یک مورد خاص،بستگی به‌ چندین عامل مرتبط به شیوه یادگیری شرکت کنندگان دارد. طراح برنامه و مربی باید در پی کسب‌ اطلاعاتی از شرکت کنندگان باشند تا نیازهای آموزشی آنها،شیوه‌های‌ آموزش آنها و انگیزه آنها از حضور در کارگاه مشخص شود برگه‌های‌ گزارش کار،مطالعات موردی،نوشته‌های ایفای نقش،صورتهای بررسی‌ و بازبینی(چک لیستها)و دیگر وسایل آموزشی باید قبل از شروع کارگاه‌ آماده باشند. اگر چه در سمینارها شرکت مخاطبان در بحث محدود است اما روشهای‌ متنوعی می‌توان به کار گرفت تا میزان علاقه مخاطبان به اندازه کافی در سطحی بالا حفظ شود و آموزش آنها تسهیل گردد. این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است که مدیر جلسه بین شرکت کنندگان در میزگرد هماهنگی ایجاد کند تا همه جنبه‌های بحث را بپوشاند،بی‌آنکه‌ بگذارد هیچ یک از آنان در سخن جنبه‌های بحث را بپوشاند،بی‌آنکه‌ بگذارد هیچ یک از آنان در سخن دیگری داخل شود یا سخنی را تکرار نماید. و نیز همانند سخنرانی تهیه و توزیع جزواتی حاوی اطلاعاتی درباره‌ شرکت کنندگان در میزگرد موضوع مورد بحث عقاید و دیدگاههای متضاد و چکیده‌ای از بحث میزگردی می‌تواند برای شرکت کنندگان مفید باشد. ارائه نکات از دیدگاههای مختلف‌ مایه تحریک تفکر منتقدانه در بین شرکت کنندگان دو بحث و نیز حاضران‌ خواهد شد که این امر توانایی آموزش آنها را بالا می‌برد. اگر بحث مربو و جالب باشد طول مدت جلسات بحث یا مناظره می‌ تواند طولانی‌تر شود با این حال باید جلسات بیشتر از دو ساعت را به جلسات‌ دیگر تقسیم کنیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.