Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت دانش، سازمان های دانشی، کارکنان دانشی

مترجم:

(4 صفحه - از 22 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت دانش، اطلاعات، کارکنان دانشی، دانش، سازمانی، زنجیره ارزش اطلاعات، سازمان‌های دانشی نیازمند کارکنان، مهندسی مجدد، فرآیندهای کسب و کار، کسب و کار

خلاصه ماشینی:

"نتیجه این خواهد بود که یک‌ چرخه دوگانه برای فراگیری( learning loop Double )نیاز است،اول فرآیند یادگیری مجدد( قثمثشقدهدلـ )و دوم فرآیند فراموش کردن!( unlearning )و این چرخه‌ مستمر است که برای فرآیندهای کسب‌ و کار و سازمان‌های امروزی تدوین‌ می‌شود. مهمترین اقداماتی که سازمان‌ها در رابطه با مدیریت دانش بایستی انجام‌ دهند،چیست؟ کار بزرگ و ارزشمندی که سازمان‌ها می‌بایستی در این راه انجام دهند،عبارت‌ است از اینکه هم‌افزایی( Synergy )ناشی‌ از فرآیندهای فن‌آوری اطلاعات را با بالا بردن ظرفیت نوآوری و خلاقیت‌ کارکنان به وجود آورند. به هر حال، بررسی و ایجاد توازن در هر سازمان‌ نیازمند ایجاد فرآیندهایی است که بتواند برنامه‌هایی به صورت مستمر ارائه نماید که این قابلیت را داشته باشند تا به‌ صورت پویا همواره با تغییرات محیط خارجی سازمان خود را تطبیق دهند. در این رابطه می‌توان حدس زد که‌ ممکن است خطاهای اجرایی بزرگی از تلاش‌های مهندسی مجدد صورت پذیرد و تغییرات آزاد( changes Radical )ناشی‌ از این اقدامات به گونه‌ای بر روی‌ فرآیندهای سازمانی و کسب و کار تأثیر گذارد که کارکنان نسبت به موفقیت‌های‌ مورد انتظار مردد شوند. هدف اصلی‌ برای کارکنان سطوح پایه سازمانی(که‌ مهمترین اقدامات را انجام می‌دهند مترجم)عبارت از ایجاد سیزژی بین‌ ظرفیت فن‌آوری اطلاعات با قابلیت‌ خلاقیت و نوآوری آنان است. چنین استنباطی نیازمند تفویض‌ اختیار به آنان بوده و می‌توان وظایف‌ برنامه‌ریزی شده مرتبط با فن‌آوری را به آنها واگذار نمود و انتظار داشت که‌ با تمرکز،وقت وتلاش‌هایشان را در زمینه خلاقیت و نوآوری صرف نمایند که نتیجه این عمل ارزش افزوده برای‌ سازمان خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.