Skip to main content
فهرست مقالات

اصول مدیریت کیفیت چیست؟

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : اصول مدیریت کیفیت، سازمان، مشتریان، توانائیهایشان به‌نفع سازمان مورد استفاده، نگرش، بهبود مداوم، استاندارد، اصول مدریت کیفیت زمینه ادراکی، هدف بهبود مداوم، سازمان و عرضه‌کنندگان منابعش، سازمان با هدف بهبود، هدف، نگرش فرآیندی، نگرش سیستمی، عرضه‌کننده، درک و اداره سیستمی، سازمانها مزایای سودمندی، رهبری و مدیریت، درگیری افراد، نیازهای تمام افراد، فرآیند اداره، وجود روابط متقابل سودمند، سازمان مشتری مدار، سازمانها وابسته به مشتریان، بایستی هدف، اساس، هدف غالب سازمان، نگرش واقعی به تصمیم‌گیری، استفاده، اهداف سازمانی

خلاصه ماشینی: "تعریف: اصول مدیریت کیفیت عبارتست از یک قاعده اساسی و جامع‌ برای رهبری عملیات یک سازمان با هدف بهبود مداوم عملکرد در طی یک دوره زمانی بلند مدت با تمرکز به همراه روی مشتریان ضمن‌ در نظر گرفتن نیازهای تمام افراد ذینفع. با بکارگیری‌ هشت اصل زیر،سازمانها مزایای سودمندی را برای مشتریان،مالکان، تولیدکنندگان و بطور کلی مردم جامعه فراهم می‌آورند: 1)سازمان مشتری مدار: سازمانها وابسته به مشتریان بوده و بنا بر این بایستی نیازهای کنونی و آینده مشتریان را درک نمایند. آنها بایستی محیطی را در سازمان ایجاد و حفظ نمایند که در آن افراد کاملا درگیر دستیابی به اهداف سازمانی باشند. 4)داشتن یک نگرش فرآیندی: یک نتیجه مطلوب وقتی بطور کامل حاصل می‌شود که منابع و فعالیتهای مربوط بصورت کی فرآیند اداره شوند. 5)داشتن یک نگرش سیستمی: شناسائی،درک و اداره سیستمی از فرآیندهای بهم پیوسته برای یک‌ هدف معین،کارائی و اثر بخشی سازمان را بهبود می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.