Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان های یادگیرنده

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : سازمان یادگیرنده ،سازمان ،سازمان یادگیرنده پیتر ام سنج ،پیتر ام سنج نقش رهبر ،پیتر ام سنج ایجاد سازمان ،پیتر ام سنج ،عقیده پیتر ام سنج ،سازمانهای یادگیرنده مدیریت فرآیند یادگیری ،ام سنج ایجاد سازمان یادگیرنده ،نظریه سازمان یادگیرنده ،پیتر ام سنج نظریه‌پرداز اصلی ،طراح ،زمینه‌ای شکل‌گیری نظریه سازمانهای یادگیرنده ،یادگیری سازمانی ،پیتر ام سنج مشکل اصلی ،سازمانهای یادگیرنده مسول ساختن سازمانهایی ،سازمان یادگیرنده سازمانی ،سنج نقش رهبر بعنوان طراح ،ام سنج نظریه‌پرداز اصلی سازمان ،مدیران ،کشتی ،ایجاد سازمان یادگیرنده مسئله رهبری ،دانش ،نظریه‌پرداز اصلی سازمان یادگیرنده ،بهبود ،مدیریت ،یادگیری سازمانی فرایند بهبود ،یادگیری سازمان کمک ،عقیده سنج مهمترین نقش رهبر ،رهبر بعنوان معلم

خلاصه ماشینی:

"به نظر پیتر ام سنج مشکل اصلی دست به گریبان سازمانهای امروزی‌ این است که آنها اغلب به صورت یک کل قادر به شناسایی تهدیدها و اثرات آنها نبوده و از خلق گزینه‌ها و راه حلها عاجزند به بیان دیگر سازمانها در یادگیری دچار مشکل هستند. سنج ابتدا در سال 1990 مقاله‌ای تحت عنوان کار جدید رهبر:ساختن‌ سازمانهای یادگیرنده منتشر نمود و سپس در همان سال کتاب اسلوب‌ پنجم هنر و مهارت سازمان یادگیرنده در این مقاله و کتاب بطور مبسوط شرح داده است. رهبر بعنوان معلم فردی است که به تمام افراد کمک می‌کند تا در (به تصویر صفحه مراجعه شود) تلاش مستمر برای کسب چشم‌اندازهایی عمیق‌تر و واضح‌تر از واقعیت‌ جاری درگیر شوند و سهم موثری را به عهده بگیرند. مهارتهای جدید رهبری: -ساختن دورنمای مشترک -نمایان نمودن و کار کردن با مدلهای ذهنی -درگیر شدن در فرآیند تفکر سیستمی مدیریت در سازمانهای یادگیرنده: سازمان یادگیرنده واقعی بطور فعالانه‌ای با طراحی اصولی و نه بر مبنای‌ شانس و تصادف فرآیند یادگیری را مدیریت می‌نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.