Skip to main content
فهرست مقالات

کتاب های تصویری؛ قواعد تولید، موانع انتشار (گزارش)

(10 صفحه - از 44 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : کتاب، تصویرگر، کودک، کتاب کودک و نوجوان، کتاب کودک، کودک و نوجوان، فرهنگی، تولید، کتاب‌های تصویری، صحبت، قواعد، ادبیات کودکان، شخصیت، هنر، نویسندگان کتاب کودک و نوجوان، نمایشگاه آثار تصویرگران کتاب کودک، مسایل کتاب کودک و نوجوان، خوب، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ناشران و نویسندگان کتاب کودک، کار، ناشران فرهنگی، فکر، نشر، کتاب‌های تصویری قواعد تولید، کتاب تصویری خوب، کتاب مصور، نویسندگان خوب و تصویرگران خوب، صنعت فرهنگ، قواعد تولید

خلاصه ماشینی: "من فکر می‌کنم که خانم خلعتبری به عنوان ناشر و یک ناشر برگزیده بتوانند به این سؤال ما پاسخ دهند که‌ چرا ناشران رغبتی به چاپ کارهای تصویری ندارند؟ خلعتبری:من مجبورم دوباره به نکته‌ای اشاره کنم و آن،این است که ماالان راجع‌به جماعتی صحبت‌ می‌کنیم که من خودم،شخصا،اسم ناشر روی آن‌ها نمی‌گذارم،این‌ها تاجرانی هستند که کار کتاب می‌کنند. گلهء ما این است که ناشرانی‌ که خودشان را جزو ناشران فرهنگی می‌دانند و برای‌ کودکان دل می‌سوزانند،آن‌ها چرا این نوع معیارها را در نظر نمی‌گیرند؟آن‌ها چرا کتاب تصویری خوب ارایه‌ نمی‌دهند؟آن‌ها چرا برنامه‌ریزی برای کودکان ندارند؟اگر خوب پژوهش کنیم،خوب بررسی کنیم،خوب کتاب‌ بنویسیم و خوب تصویر کنیم،به‌هرحال آرام آرام فضایی‌ به وجود می‌آوریم که دیگران هم به آن توجه کنند. وقتی تعداد این‌ها کم‌ شود،خودبه‌خود کمکی است به ناشرانی که می‌خواهند کار فرهنگی کنند،قدم بسیار مهم دیگر ما این است که‌ تولید و توزیع کتاب کودک را باید از دست این چند ناشر دولتی خارج کنیم. انصاریان:برای من سؤالی پیش آمده به این معنا که‌ در صحبت‌های ما در زمینه تولید کتاب‌های تصویری و عرضهء آن،نویسنده،ناشر و تصویرگر لحاظ شدند،اما جایگاه خود کودک به عنوان مشتری این کتاب‌ها کجاست؟ خلعتبری:هم نویسنده،وقتی می‌نویسد و هم‌ تصویرگر،وقتی کتابی را تصویرگری می‌کند و هم ناشر، وقتی کتابی را انتشار می‌دهد،مخاطبش،کودک و نوجوان‌ ماست و آن‌ها را در نظر می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.