Skip to main content
فهرست مقالات

بازی های زبان شناسی، راهی برای رشد مهارت خواندن و نوشتن در کودکان پیش دبستانی

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 54 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : کودکان، رشد مهارت خواندن و نوشتن، نوشتن در کودکان پیش‌دبستانی، زبان، سوادآموزی، مراکز پیش‌دبستانی، یادگیری خواندن و نوشتن، آموزش، معلمان دبستانی و مراکز پیش‌دبستانی، معلمان، مراکز پیش‌دبستانی و دبستان‌ها، پروژه، سوادآموزی در مراکز پیش‌دبستانی، فعالیت‌های مراکز پیش‌دبستانی، معلمان مراکز پیش‌دبستانی، توانایی خواندن و نوشتن، کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی، کودکان پیش، رشد توانایی زبان در کودکان، آموزش زبان‌شناسی به کودکان پیش‌دبستانی، شعر، آموزگاران دبستان خواندن، لغات بیشتری آشنا، روش بر سوادآموزی کودکان، داستان، لغات و حروف، بیشترین، آموزش لغات و حروف، معلمان به سوادآموزی توجه، یادگیری زبان

خلاصه ماشینی: "گروه دیگر معتقدند که مراکز پیش دبستانی، فقط باید کودکان را برای خواندن و نوشتن آماده‌ کند و آموزش رسمی،نباید قبل از مدارس ابتدایی‌ شروع شود( Lundberg -1991 Arnqvist, 1989) در روش اول،آموزش لغات و حروف،جزئی از فعالیت‌های مراکز پیش دبستانی است؛به‌گونه‌ای‌ که کودکان،به صورت بازی با حروف آشنا می‌شوند. با این که تحقیقات روی تعداد کمی از کودکان انجام شد،ولی در برنامه آموزشی مراکز پیش دبستانی سوئد،تأثیر بسیاری داشت و نتایج‌ نشان داد که لغات و حروف باید همراه با بازی،به‌ کودکان آموزش داده شود. هنگامی که محققان،ارتباط بین توانایی‌ زبان‌شناسی و سوادآموزی را بررسی کردند، متوجه شدند که شناخت ساختار آواشناسی زبان،با توانایی خواندن و نوشتن در ارتباط است: Lundberg, ؛1991(1985 Olofsson, ) ؛1988 Arnqvist,Frost,Petersen, نشان داده است که آموزش زبان‌شناسی‌ به کودکان پیش دبستانی،باعث پیشرفت آن‌ها در خواندن می‌شود؛به‌خصوص هجا کردن‌ کلمات."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.