Skip to main content
فهرست مقالات

شنیدن کی بود مانند دیدن؟

نویسنده:

(2 صفحه - از 64 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : کودک و نوجوان ،حوزه کودک و نوجوان ،ادبیات کودکان ،ادبیات داستانی ،نوشتن ،حوزه کودک ،منتقدان ،کتاب کودکان ،بیننده ،تماشاگر ،کتاب‌های داستانی ،قطعه عکس ،داستانی و شعر ،میلادی ،کلامی ،نویسنده‌ی کتاب ،نادر ابراهیمی

خلاصه ماشینی:

"ابراهیمی در این کتاب‌ها،به مثابه یک کارشناس جامع الشرایط ظاهر شده و می‌کوشد از متن کلامی پا فراتر بگذارد و جنبه‌های روساختی و ژرف‌ساختی آثار حوزه کودک‌ و نوجوان را بررسی کند و تا می‌تواند برای آن‌ها راهکار ارایه دهد(نادر ابراهیمی در سایر زمینه‌ها نیز هیمن‌گونه رفتار می‌کند). فرخ صادقی نیز در سال‌های پایانی دهه پنجاه، با بهره‌گیری از پیشینه موجود و در کنار نوشتن‌ مقالاتی مانند«رشد بحرانی استعاره در ادبیات‌ کودک»و«تمثیل-ماهیت،کاربرد در ادبیات کودک‌ و تشریح نمونه‌ایی از کاربرد تمثیل»،آثار داستانی ده‌ نویسنده حوزه کودک و نوجوان را در کتابی زیر عنوان‌ «بررسی ادبیات کودکان»،نقد و تحلیل کرده است که‌ هنوز هم یکی از کتاب‌های قابل استفاده منتقدان‌ کودک و نوجوان به شمار می‌آید. صادقی نیز به پیروی از همکاران پیش از خود، تنها به کتاب‌های داستانی حوزه کودک و نوجوان‌ پرداخته و درباره سایر کتاب‌های این حوزه و یا جنبه‌های دیگر ادبیات داستانی کودکان و نوجوانان، سکوت کرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.