Skip to main content
فهرست مقالات

کتاب ایرانی، بازار جهانی (گزارش)

گزارشگر:

(4 صفحه - از 12 تا 15)

خلاصه ماشینی:

"صلاح الدین احمد لواسانی،از اعضای هیأت‌ مدیره شرکت خدمات رفاهی نویسندگان و مسئول‌ آژانس ادبی نویسا،با بیان این‌که سابقهء تأسیس‌ بنگاه‌های ادبی در جهان به یک صد سال پیش‌ برمی‌گردد،می‌گوید:«با توجه به ضرورت تأسیس و ایجاد چنین بنگاه‌هایی،در شرکت خدمات رفاهی‌ نویسندگان و براساس بحث‌ها و گفت‌وگوهای‌ تئوریک و کارهای عملی که در یک دههء گذشته‌ انجام شده بود،بنگاه ادبی نویسا به‌وجود آمد که‌ آثار قابل ارائه به خارج از کشور را انتخاب و با عرضهء این آثار درخارج از ایران،به گسترش‌ فرهنگ ایرانی کمک می‌کند. » شاید بیشترین فعالیت‌ روابط بین الملل کانون،در زمینه تصویرگری کتاب‌هاست‌ که همه ساله آثار بسیاری از تصویرگران ایرانی توسط این‌ مرکز انتخاب و به‌ جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های‌ تصویرگری از جمله بولونیا، نوما و براتیسلاوا فرستاده می‌شود که این خود نوعی تبلیغ برای آثار ایرانی و در واقع تصویرگران‌ و بعضا نویسندگان کشور ماست. این نویسنده عقیده دارد:«از نگاه خارجی‌ها کشوری که کپی‌رایت نمی‌دهد دزد است و چون ما عضو کپی رایت نیستیم،کم‌تر ناشری پیدا می‌شود سلاجقه: معرفی کتاب در مجامع بین المللی‌ بسیار مهم است؛چون امروزه با افزایش تولید کتاب،اگر ما نتوانیم‌ کتاب‌های‌مان را درنمایشگاه و جشنواره‌ها معرفی کنیم، راه به جای نخواهیم برد که بخواهد کتاب‌های ما را در خارج از ایران ترجمه‌ و متشر کند. حائری: شاید بیشترین فعالیت‌ روابط بین الملل کانون، در زمینه تصویرگری کتاب‌هاست‌ که همه ساله آثار بسیاری‌ از تصویرگران ایرانی توسط این مرکز انتخاب و به‌ جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های‌ تصویرگری از جمله بولونیا، نوما و براتیسلاوا فرستاده می‌شود که این خود نوعی تبلیغ برای‌ آثار ایرانی و در واقع تصویرگران‌ و بعضا نویسندگان‌ کشور ماست"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.