Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط حیاتی: کودکان، کتاب ها و علم

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 108 تا 112)

کلید واژه های ماشینی : کودکان، اطلاعات، علم، آموزش، داستان، مدرسه، محیط، ارتباط، آشنایی، کتاب‌های درسی

خلاصه ماشینی: "مهارت،تلویحا به معنای آن است که شما به‌ شکل عالی از عهده انجام کاری برآیید کودکان در سال‌های ابتدایی آموزش،می‌توانند در بعضی از کارها مانند یادگیری الفبا و شمارش اعداد ماهر شوند،اما ما از آن‌ها انتظار نداریم که در سال‌های ابتدای آموزش،در موضوع‌های پیچیده هم مهارت کسب کنند. شما این احساس‌ را در مورد علم هم دارید؛این‌که وقتی مثلا در یک‌ حوزه علمی قرار می‌گیرید،پی می‌برید که در بعضی‌ گاهی این‌طور به نظر می‌رسد که‌ کودکان مدرسه رو به سختی فرصت‌ زندگی کردن در زمان حال را پیدا می‌کنند. کم‌کم این احساس در آنها ایجاد می‌شود که علاقه به علم را می‌توانند در تمام زندگی‌شان‌ در خود حفظ کنند و آن را گسترش دهند،نوجوانان باید علم را از طریق جست‌وجوی فعالانه به شکل کاربردی یاد بگیرند و این حس را در خودشان بارور کنند که آن‌ها هم بخشی از مقوله علم هستند. کتاب‌های مرجع می‌توانند برای ارضای‌ کنجکاوی کودکان مفید باشند و کلاس درس باید انباشته از این کتاب‌ها باشد،البته نه فقط انبوه واژه‌های‌ فرهنگنامه‌ای و نه در پله‌های اول آموزش،بلکه‌ کتاب‌هایی که آنان را در عرصه‌های مختلف راهنمایی‌ کند. ولی این بدان‌ معنی نیست که این کتاب‌ها نمی‌توانند تولید شوند، دانش‌آموزان سال سوم و چهارم دبیرستان،می‌توانند فعالیت‌های تحقیقاتی بسیار خوبی برای آماده کردن این‌ کتاب‌های راهنمای منطقه‌ای برای دانش‌آموزان‌ سال‌های پایین‌تر داشته باشند و این کار باید تحت‌ سرپرستی آموزگاران حرفه‌ای انجام شود و بدین ترتیب، آموزگاران هم چیزهای زیادی یاد خواهند گرفت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.