خلاصه ماشینی:
"علاوه بر مجموع کتابهای نظری،نوارهای 17 دوره کارگاه آشنایی با ادبیات کودک،در اختیار ماست که دوستان میتوانند از این نوارها،به عنوان یک منبع نظری استفاده کنند.
دوستان در گروههای 7 تا 10 نفره،میتوانند 2 تا 3 کتاب از یک تصویرگر را موضوع کارشان قرار دهند و به این سؤال جواب دهند که این تصویرگر،چه نقشی در دهه 60 داشته و کارش چقدر مؤثر بوده؟آیا میتوانیم این کارها را به لحاظ تاریخی،ادامه دهه 40 و 50 بدانیم؟همچنین،چه تأثیری بر روند تصویرگری در دهه 70 و این دو سالی که از دهه 80 گذشته،گذاشته است؟ در این بخش،حاضران به گروههای چند نفری تقسیم شدند و هر گروه،بخشی از کتابهای نمایشگاه را بررسی کرد.
یکی از تصویرگرانی که در گروه ما درباره کارهایش صحبت شد،آقای بنی اسدی است که ما بخش عمده بررسی خودمان را روی کارهای ایشان انجام دادیم.
وقتی ما این کارها را در پیشینهء دهه 60 داریم،چرا نباید دست پرتری در دههء 60 داشته باشیم؟ نسیم آزادی:کارهایی که ما بررسی کردیم، متعلق به خانم مهرنوش معصومیان و آقای محمد علی کشاورز بود.
وقتی ما به سالهای قبل از دههء 60 برمیگردیم،میبینیم که ادارهکنندگان حکومت،به این فکر میافتند که باید کار زیربنایی برای کودکان بکنند؛حالا چه از نظر ادبیات کودک و چه از نظر تصویرگری.
البته،وحشت هم داشتند؛چون تصویرگران دههء گذشته قدر بودند و اینها باید توانایی این را میداشتند که بتوانند پاجای پای آنها بگذارند.
تفاوت عمده دههء 60 این بود که کشور درگیر جنگ بود و به بعضی از هنرمندان،مثل آقای خائف،مدام داستان جنگی میدادند که کار کنند."