Skip to main content
فهرست مقالات

داستان فیلم مستند

نویسنده:

(4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : داستان، براد، سایمون، رومیان، جنگ، براد و سایمون، شخصیت‌ها، جان کریستوفر، خواننده، مکالمه‌ای

خلاصه ماشینی:

"این‌جابه‌جایی می‌تواند ثبات شخصیتی‌ شخصیت‌های داستانی را برهم زند و مفهوم هویت‌ شخصی آن‌ها را زیر سؤال ببرد و یا می‌تواند بر خود (منیت)شخصیت تاکید کند که از ساختار اجتماعی و فرهنگی موقعیت جدیدی که به آن منتقل شده،برتر است(هم چون براد در این داستان). مثل‌ جان کریستوفر چندان دغدغه‌ای‌ برای این موضوع ندارد و همه او بیشتر شرح وقایع‌ تاریخی است تا رشد و تکامل فکری قهرمانانش اسداری‌ها کد سواره می‌جنگیدند. برای مثال،پس از پیروزی‌ اسقف مسیحی بر رومیان،او همه را مجبور می‌کند تا غسل تعمید بشوند اما کورتیوس،دوست یاس زیر بار نمی‌رود براد و سایمون،برای شفاعت او نزد اسقف‌ می‌روند و گفت‌وگویی بین آن‌ها رخ می‌دهد: «اسقف با لحن یاس‌آوری گفت:این مشکل‌ دیگران است،نه من. تغییر هم‌زمانی:جان کریستوفر قهرمانان‌ خود را مستقیم به زمان گذشته نمی‌برد،بلکه ادعا می‌کند جهانی که آن‌ها به آن جا منتقل شده‌اند، جهانی هم‌زمان با جهان معاصر،اما در جای دیگر است. روش در زمانی:براد و سایمون،در عین این‌ که می‌گویند در جهانی موازی و همزمان با جهان خود فرود آمده‌اند،اما این جهان متعلق به گذشتهء جهان‌ حاضر یا تاریخ گذشته است. پایان‌بندی باز داستان در پایان داستان،هنگامی که لی‌پن کاهن به‌ آن‌ها می‌گوید،می‌تواند آن دو را به خانه بازگرداند، ابتدا براد و بعد سایمون،از بازگشت به خانه منصرف‌ می‌شوند و تصمیم می‌گیرند دنیاهای دیگر را امتحان‌ کنند. دیگر این که همه جا این براد است‌ که به جای سایمون تصمیم می‌گیرد و سایمون‌ همه‌جا پیرو اوست و علی‌رغم این رویکرد،انتظار می‌رود در پایان جلد سوم،سایمون دچار تحول شود و خود برای خود تصمیم بگیرد،اما نویسنده باز هم او را بی‌اراده و به قول خود،احمقانه،درپی براد می‌فرستد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.