Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه کتاب های غیر تخیلی کودک در یونان

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 94 تا 97)

کلید واژه های ماشینی : کودکان ،کتاب ،غیر تخیلی کودک ،جایگاه کتاب‌های غیر تخیلی کودک ،روایت داستانی ،مخاطبان ،علمی ،آب ،قالب ،کتاب‌های غیر تخیلی ،خیالی ،طرح ،مسائل ،کودک در یونان ،کتاب‌های کودکان ،جایگاه کتاب ،نوشتهء ،آثار غیر تخیلی ،نویسندگان کتاب‌های کودکان یونان ،درک ،تعلیم ،دانش ،طرح داستانی ،آثار ،قالب داستانی ،حقایق علمی و داستان‌های خیالی ،کتاب‌های داستانی و غیر داستانی ،ادبیات ،کتاب‌های درسی آموزش مسائل ،قالب داستان بازگو

خلاصه ماشینی:

"داستان یک قطره بخار که‌ در سفری طولانی و تنها،ابتدا ابر را ترک می‌کند، سپس به صورت قطره باران به زمین می‌رسد،دوباره‌ تبخیر می‌شود و یک بار دیگر همراه با قطره‌های‌ از آن جایی که خالقان و پدیدآورندگان کتاب‌های«تخیلی-غیر تخیلی» تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا درسی قابل فهم و به یادماندنی‌ در اختیار مخاطبان خود قرار بدهند-صرف‌نظر از قابلیت استفاده از کتاب در کلاس‌های درسی-خطر بزرگی این آثار را تهدید می‌کند و آن، وجود نشانه‌های قواعد تعلیم و تربیتی در بطن کتاب‌ در قالبی جدید است دیگر به ابر خود باز می‌گردد اگرچه به ظاهر کشش‌ داستانی لازم را داراست،بار علمی چندانی ندارد و قادر نیست مسئلهء علمی موردنظر را با دقت و موشکافی‌ لازم بیان کند. از آن جایی که خالقان و پدیدآورندگان‌ کتاب‌های«تخیلی-غیر تخیلی»تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا درسی قابل فهم و به یاد ماندنی در اختیار مخاطبان خود قرار بدهند-صرف نظر از قابلیت استفاده از کتاب در کلاس‌های درسی-خطر بزرگی این آثار را تهدید می‌کند و آن،وجود نشانه‌های‌ قواعد تعلیم و تربیتی در بطن کتاب در قالبی جدید است!درحالی‌که طرح مسائل آموزشی کهن،نظیر مسائل اخلاقی و سنتی ازیاد می‌رود،حوزه‌های‌ جدیدی از مسائل تعلیم و تربیتی که با ایده‌های دنیای‌ مدرن کاملا متناسب است-مثل مسائل ضد جنسی و ضد نژادپرستی-در عرصهء ادبیات کودکان جای خود را باز می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.