Skip to main content
فهرست مقالات

مدیر هنری؛ پیش برنده یا بازدارنده؟ (گزارش بیست و چهارمین نشست نقد آثار تصویری)

(7 صفحه - از 29 تا 35)

خلاصه ماشینی:

"شما می‌توانید این کار را ارسال کنید مرکزی: تعرفه هنری باید برای تصویرسازی مطرح و مشخص شود. آیا می‌توان‌ یک کار خیلی هنرمندانه پیدا کرد که واقعا بازار فروش خودش را حفظ کند و هر دو جنبه را داشته باشد؟واقعا مایهء تأسف است که نشر ماه‌ریز،بخش کودکانهء خود را تعطیل می‌کند. اکرمی:آیا واقعا یک مدیر هنری،تعیین کنندهء مشی هنرمندان یک مجموعه‌ است یا بازدارنده؟ مرکزی:هم می‌تواند بازدارنده باشد و شرایط را از گروهی بگیرد و هم می‌تواند خیلی موقعیت‌های خوب برای کسانی که تازه وارد این کار می‌شدند،به وجود بیاورد و ایجاد تشویق و امیدواری کند. حتی اگر لازم ببینند،می‌روند به جای‌ شاعر،شعر هم می‌گویند!به‌هرحال،چون بسیاری از ناشران این همزبانی را با تصویرگر ندارند و تصویرگران هم به آن‌ها اعتماد نمی‌کنند و بین آن‌ها تفاهم لازم‌ برقرار نیست،وجود یک مدیر گرافیک،به عنوان یک حلقهء واسطهء بسیار مؤثر، می‌تواند خود را نشان دهد. مثلا چون اخلاق فلان تصویرگر را می‌پسندد و از نظر روحی به هم نزدیک هستند،کار را به او می‌دهد و نگاه‌ نمی‌کند به این‌که اصلا روحیه‌اش به این کار می‌خورد یا نه؟البته،این انتقاد به‌ تصویرگران ما هست که بعضا هر متنی را که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود،قبول‌ می‌کنند. ممکن است یک‌ ناشر ده تا مدیر هنری داشته باشد،اما این‌ها به بهتر شدن کار تصویر کمک‌ کنند. او یک ناشر پیشروست و سعی کرده کاری بکند با مایه‌های هنری خوب و با در نظر گرفتن پیشینهء فرهنگی هنر مملکت،من با چند مورد از ناشران و مدیران هنری‌ که اسم بردید،اصلا موافق نیستم:چون برخورد داشتم و با آن‌ها کار کردم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.