Skip to main content
فهرست مقالات

گذر از مرز (12)

نویسنده:

مترجم:

(11 صفحه - از 232 تا 242)

کلید واژه های ماشینی : کودکان ،هلسینگ ،سندبرگ ،بزرگسال ،شعر ،ادبیات کودکان ،سوئد ،داستان‌های ،سندبرگ و هلسینگ ،کتاب‌های کودک ،کارل سندبرگ ،شاعر ،هنر ،داستان‌های روتاباگا ،کتاب ،بزرگسال هلسینگ و آثار کودک ،شعر بزرگسال هلسینگ و آثار ،ادبیات کودک سوئد ،ادبیات کودک سوئد هلسینگ ،کتاب‌های کودک هلسینگ ،ادبیات کودکان و ادبیات بزرگسال ،سنت ،اشعار هلسینگ ،آثار سندبرگ ،بزرگسال سندبرگ و آثار کودک ،هلسینگ و سندبرگ ،دریایی ،نویسندگان بزرگسال تحت‌تأثیر ادبیات کودک ،شعر سندبرگ ،آثار سندبرگ و هلسینگ

خلاصه ماشینی:

"نام شعر،درس اول است: بنگر چگونه کلمات غرور را بکار می‌بری‌ وقتی کلمات غرور را رها می‌کنی،بازگرداندنشان سندبرگ و هلسینگ‌ هر دو بر علیه سنت می‌نوشتند، با به چالش طلبیدن قواعد ادبیات کلاسیک کودکان، آن‌ها به شکل گونه‌ای اعتراض‌ علیه سنت،جهان‌های نو و شخصیت‌های جدیدی خلق کردند، بنابراین در داستان‌های آن‌ها هیچ شاه،ملکه یا شاهزاده‌ای‌ یافت نمی‌شود دشوار است‌ آن‌ها چکمه‌های بلند،چکمه‌های محکم بپا دارند آن‌ها از غرور قدم برمی‌دارند آن‌ها صدای تو را نمی‌شنوند بنگر چگونه کلمات غرور را بکار می‌گیری‌ در شعر بزرگسال زیر نیز سندبرگ از انسان انگاری‌ استفاده کرده است‌ شعر معروف آسمان‌خراش‌ هنگام روز آسمان خراش در دود و خورشید پدیدار می‌شود و روحی دارد سبزه‌زار و دره،خیابان‌های شهر،مردم در آن سرازیر می‌شوند،به هم می‌خورند در میان دوازده طبقهء آن و دوباره به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند سبزه‌زارها و دره‌ها این مردان و زنان،پسران و دخترانند که در تمام روز چنین به آن هجوم می‌برند و خارج می‌شوند که این به‌ ساختمان روحی برای رویاها و افکار و خاطرات می‌بخشد. طی دههء 1920 سندبرگ به‌ تصاویر متحرک بسیار علاقمند بود و حداقل شش فیلم در هفته می‌دید داستان‌های سندبرگ از وجوه بسیاری به شعر هلسینگ و سندبرگ‌ در آثار کودک خود اغلب از مضامین دگرگون شدهء خود در آثار بزرگسال‌شان، استفاده کرده‌اند- ملاحظه این موضوع نیز جالب توجه است که‌ تفاوت چشمگیری بین‌ شعر بزرگسال هلسینگ و آثار کودک او وجود دارد نزدیک‌تر است تا به نثر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.