خلاصه ماشینی:
"تفاوت تصویرهای کتاب«لیلی لیلی حوضک»و«علی کوچیکه»را باید در شکستگی بیشتر خطوط محیطی،پوشیدگی لایههای رنگی،بهرهجویی از از موتیوها و نقشهای خطی،توجه به کارکرد زمینههای عمودی که در&%07311NKKG073G% کنارههای تصویر به کار گرفته شده است و نیز توجه بیشتر به ویژگیهای کار کوبیستها در نقاشی چهرههای نیمرخو گرایش به نوعی اکسپرسیون و حالتگرایی در چهرههای عناصر قصه در این کتاب دید.
او همچونزاهدی،نشان داده که به خیالگرایی تصویری اهمیت فراوانی میدهد و پرداختن بهانتزاع،بیشتری زمینه تصویری او را تشکیل داده است عامهکن در تصویرگری کتاب(به تصویر صفحه مراجعه شود)«پسری که ستارهها را دوست نداشت»،همان کاری را میکند که زاهدی به شیوهای کاملا متفاوت،در کتاب«خالهسوسکه کجا میری؟»به آن روی آورده:یعنی دستزدن به انتزاعی که آثار قبلی،مقدمهای برای رویکرد ویژه بهآن بوده است.
روی آوردن به طراحی فیگوراتیو که گرایش به آن در تصویرگری کتابهای کودکان ونوجوانان،بسیار کمیاب است و جای خالی آن همواره احساس میشود،در آثار وحید نصیریان باانتزاعی درآمیخته که بدون گم شدن هویت انسانی و آن،قهرمانها لابهلای تصاویر حضور یافتهاندسادگی،حالتگرایی و بیان حسهای درونی آدمی که در آثار اکسپرسیونیستهایی چون کته کولهویتس و سیکیه روس،به اوج بیانگرایی و واقعیتنمایی قهرمانانه دست مییابد،در تصویرگرینصیریان نمودی هنرمندانه یافته است(تصویر صفحه 42).
1. ویژگی متن: (به تصویر صفحه مراجعه شود)هیچ کدام از متنهای تدارک دیده شده برای کودکان و نوجوانان در نشر ماهریز،به ادبیاتسهلانگار و بازار پسند تعلق ندارد و حتی ممکن است در مواردی دور از فهم و درک مخاطب باشد."