Skip to main content
فهرست مقالات

همایش آسیب شناسی ادبیات انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان در حوزه هنری (گزارش)

گزارشگر:

(2 صفحه - از 125 تا 126)

کلید واژه های ماشینی : آسیب‌شناسی ادبیات انقلاب اسلامی، انقلاب، کودک و نوجوان، ادبیات، ادبیات کودک و نوجوان، نشست آسیب‌شناسی ادبیات داستانی انقلاب، ادبیات داستانی کودک و نوجوان، جنگ، تاریخ ادبیات کودک و نوجوان، شاه‌آبادی

خلاصه ماشینی: "چرا؟ و حرف این است که چه باید کرد؟» محمد رضا سرشار،در سخنرانی خود اظهار داشت:«ادبیات مثل تولید صنعتی نیست که مشت‌ نمونه خروار باشد که مثلا با خواندن 10 اثر بد،بگوییم‌ ادبیات انقلاب ضعیف است. » وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:«با آغاز جلالی‌ جلالی:اگر موضوع انقلاب، به یک واقعه بزرگ داستانی‌ تبدیل نمی‌شود، فراموش می‌شود شاه‌آبادی:توجه داشته باشیم‌ منظورمان از ادبیات انقلاب، تفکر انقلابی در آینه ادبیات باشد و نه صرفا ادبیاتی که‌ به تاریخ یک انقلاب‌ مربوط می‌شود جنگ،دیگر نمی‌شد از یک نویسنده معتقد،انتظار داشت گوشه‌ای بنشیند و از انقلاب بنویسد. شاه‌آبادی در بخش دیگری از سخنانی‌اش‌ شاه‌آبادی‌ محمد رضا سرشار:ادبیات مثل تولید صنعتی نیست که‌ مشت نمونه خروار باشد که مثلا با خواندن 10 اثر بد، بگوییم ادبیات انقلاب ضعیف است گفت:«توجه داشته باشیم اگر در یک جامعه تحول‌ فکری ایجاد شود،تحول اجتماعی هم صورت‌ می‌گیرد و زمانی که این تحول به شکل مسالمت‌آمیز انجام نشود،انقلاب رخ می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.