Skip to main content
فهرست مقالات

نقش کتاب در سفر یادگیری (گزارش بیست و هشتمین نشست نقد آثار غیر تخیلی)

گزارشگر:

(15 صفحه - از 111 تا 125)

کلید واژه های ماشینی : کتاب، کودک، کودک و نوجوان، آموزش و پرورش، کتاب‌خوانی، حاجی‌آقالو، تولید، کتاب‌های کودک و نوجوان، خواندن، فکر

خلاصه ماشینی: "قبل از آن،چنین چیزی نداشتیم و چون این شکاف باید پر می‌شد،دوران مدرن،این شکاف را با ایجاد نهادی مثل دوران کودکی پر کرد هجری: ما تا چه اندازه فکر می‌کنیم‌ به این‌که بخشی از موجودیت‌ کودک باید اختصاص پیدا کند به مهارت خواندن؟ آیا همان تبیر«فوق العاده»را برای کتاب‌خوانی‌ در نظر می‌گیریم یا بخشی از برنامه است؟به نظر من، تلقی عمومی در ایران‌ این است که خواندن‌ کتاب‌های غیر درسی‌ فوق برنامه است و نه‌ جزو برنامه که سازوکارها و وسایل این نهاد،چیزهایی بودند مثل آموزش و پرورش؛آموزش و پرورشی که در واقع ابزار پر کردن شکاف اطلاعاتی بین کودکی‌ بیولوژیک و بزرگسالی یا انسان اجتماعی است. نگرانی‌ام از این بود که آیا معلم‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند؟آیا آزمایش کافی انجام‌ گرفته تا معلوم شود که این روش و این محتوا، نسبت به روش قبلی،نتیجه و پاسخ بهتری دارد یا ندارد؟به همین دلیل،از خانم شریفی خواهش کردم با همکاری یکی از دوستان ما در گروه‌های‌ آموزشی،تاریخچه و سیر و تحول زبان‌آموزی در ایران را بررسی و مرور بکنند تا ببینیم زحمت زیادی کشیدند و مجموعه فوق العاده جالبی به وجود آمده که‌ به عنوان یک کتاب مرجع می‌تواند هم مورد استفاده آن‌هایی که در زبان‌ آموزی کار می‌کنند،قرار بگیرد و هم کسانی که در زبان‌ آموزی کار می‌کنند،قرار بگیرد و هم کسانی که اصلا به خواندن علاقه دارند چون در آن جا بحث آموزش‌ خواندن و مهارت‌های چهارگانه برقراری ارتباط با متون و مردم مطرح است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.