خلاصه ماشینی:
"آیا دانشآموزان،آن هم دانشآموزان کلاس اول دبستان،در مدرسه آش میپزند؟ موضوع دومین شعر مجموعه،با نام «مادربزرگ استکانها»کاملا مبهم و شعر کاملا بیمعنی است: مادربزرگ استکانها با چای و چینی آشنا بود با خاله کتری حرف میزد با عمه سینی آشنا بود ده سال،پیش استکانها با گرمی و سردی به سر برد با سفرههای سادگی ساخت صبحانهها چای و شکر خورد مادر بزرگ استکانها دیروز وقتی ناگهان مرد بغض تمام استکانها پای سماورها ترک خورد امروز وقتی استکانها در مسجد یادش نشستند بغض سماورهای دیگر در مجلس ختمش شکستند اشعار این کتاب، از تعدادی کلمهء اغلب زیبا ساخته شدهاند که تقریبا بدون منطق شاعرانه کنار هم چیده شدهاند و آنچه در این میان جلب توجه میکند، نه جسارت کلامی و نوآوری در تصویرسازی و موارد مشابه، بلکه گنگی ناخواستهای است که از ناتوانی شاعر در مقولههای یاد شده، پرده برمیدارد آیا منظور از«مادربزرگ استکانها»قوری است یا مادربزرگ شاعر؟اگر منظور قوری است، چرا در بند دوم میخوانیم«صبحانهها چای و شکر خورد؟»در حالی که نه در ایران در قوری چای، شکر میریزند و نه در هیچ جای دنیا."