Skip to main content
فهرست مقالات

طلیعه تصویرگری علمی؟ (نشست ویژه: بررسی نتایح جشنواره تصویرگری کتاب های درسی)

گزارشگر:

(16 صفحه - از 106 تا 121)

کلید واژه های ماشینی : تصویرگر، تصویر، تصویرسازی، داوری، بررسی نتایح جشنواره تصویرگری کتاب، کلانتری، همتی، کتاب‌های درسی، جشنواره تصویرگری کتاب‌های درسی، علمی

خلاصه ماشینی:

"امروز این‌جا جمع شده‌ایم که در مورد جشنواره صحبت کنیم و در مورد جوان‌هایی که‌ نشان دادند چه قابلیت‌های خوبی دارند و برای‌ من این سؤال پیش می‌آید که آیا چند سال دیگر من این چهره‌ها را که کمی بزرگ‌تر شده‌اند، هم‌چنان در عرصهء کار خواهم دید که به‌طور جدی کار می‌کنند و کارهای خیلی خوبی هم‌ تحویل می‌دهند؟چه اشکال دارد که آدم این‌جور فکر و آرزو کند. برای همین،یکی از کارهایی که انجام شد، این بود که قبل از عید،یک جلسهء هم‌اندیشی با داوران گذاشتیم و در روز داوری هم این جلسه را ادامه دادیم تا ببینیم که در واقع هدف جشنواره چیست‌ و ما به دنبال چه هستیم و تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگر که در ایران برگزار می‌شود،چیست؟ ترکیب هیأت داوران به این شکل بود که دو نویسنده یا در واقع مؤلف‌ کتاب درسی حضور داشتند و یکی از آن‌ها آقای کرام الدینی بود که کارشناس‌ زیست‌شناسی هستند و دلیل حضورشان این بود که موضوع پیشنهادی ما، موضوع دنیای جانداران و طبیعتا صحت علمی تصویر مدنظر بود. نکتهء دوم این‌که آیا از خود بچه‌های مدارس،در مورد طراحی کتاب‌های‌ درسی نظرخواهی می‌شود؟اگر نگارخانهء دائمی که آقای همتی گفتند،دایر شود،آیا امکان هست که بچه‌های مدارس بیایند و کارها را از نزدیک ببینند و نظرسنجی از بین بچه‌ها صورت بگیرد؟ اکرمی:بخش اول سؤال‌تان را خانم ونکی جواب می‌دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.