خلاصه ماشینی:
"گرچه این داستان ظاهرا برای نوجوانان نگاشته شده است ولی در برخی قسمتها که روحیهء کودک به خوبی مشهود و محسوس است، مخاطب بزرگسال را هم به حال و هوای کودکی میکشاند و نشاطی هرچند کوتاه برای او به ارمغان میآورد.
نمیدانم بعد از اینکه خوب شدی و توانستی دفترت را بخوانی از این کار من خوشت میآید یا نه؟اما همیشه یادم هست که میگفتی:کارهای مرا میپسندی»[ص 87]این عمل مادر-آن هم هنگامی که همسرش به شدت آسیب دیده و بحران روحی دارد- بیش از حد رمانتیک و زیبا به نظر میرسد.
به همین جهت نیز شعرهای این مجموعه را از میان آنچه که گمان میکند با دنیا و خیال شاعرانهء نوجوانان امروزی نزدیکی بیشتر دارد انتخاب کرده است،گرچه ممکن است به نظر گروهی این دنیا وسیعتر پنداشته شده باشد» اما این چند خط در مقدمهء کتاب نمیتواند ضعف عمدهء این مجموعه را که همانا فاصلهء آن از محدودهء شعر کودک و نوجوان است،توجیه کند چراکه اگر بخواهیم این مجموعه را با ملاکهای شعر بزرگسال نیز بسنجیم در وادی اندیشه چیز دندانگیری به چنگ نخواهیم آورد و از لحاظ ساختار تکنیکی با مجموعهء ضعیفی روبهرو خواهیم بود.
لذا موسیقی در شعر کودک درصد بالاتری از زیبایی اثر را،نسبت به کار بزرگسال به خود اختصاص میدهد اما شاعر این مجموعه بدونتوجه به این مسئله حتی دو شعر سپید،در این مجموعه به چاپ رسانده است.
ضعف قافیه در شعر کودک و نوجوان مانع از این میشود که این اشعار در ذهن مخاطب جای بگیرد و یادگیری را برای کودکان،که علاقهء زیادی به حفظ کردن اشعار دارند مشکل میسازد."