Skip to main content
فهرست مقالات

چکیده یک تحقیق: کتابهای بازاری با واقعیت جامعه منطبق نیست

(1 صفحه - از 20 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : کودک و نوجوان، چکیده، تصویرسازی کتاب کودک، کتاب‌های بازاری کودکان و نوجوانان، تأثر تصویرسازی کتاب کودک، کتابهای بازاری با واقعیت جامعه، تحلیل محتوای کتاب‌های بازاری کودکان، تحقیق، تصویرسازی کتاب کودک و جامعه، تأثیر و تأثر تصویرسازی کتاب

خلاصه ماشینی: "همچنین یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که‌ بیشتر شخصیت‌های داستانی این کتاب‌ها برخلاف‌ افراد موجود در جامعهء واقعی،از اقشار غیر متوسط هستند و متوسطها حجم کوچکی از جامعه( )را به خود اختصاص داده‌اند. تکرار و تبلیغ نام‌های غیرایرانی-خصوصا غربی- که 5/56 درصد نام‌های مشخص در داستان‌ها است و معرفی الگوهایی که بیشتر غیرایرانی هستند(3/69 درصد)موجب تضعیف هویت ملی در مخاطبان کودک و نوجوان و ترویج و تبلیغ هویت‌های غیرخودی می‌شود و از این جهت کتاب‌ها را از رسالت‌های هویت‌ساز خود دور می‌سازد در نهایت می‌توان گفت این داستان‌ها با ترویج ارزش‌های خودخواهانه و عدم توجه به‌ ارزش‌هایی همچون دگرخواهی و ایثار که از ارزش‌های‌ اصیل فرهنگی ما هستند سبب فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان از ارزش‌های فرهنگی ما خواهند شد. نگاه به تصویرسازی‌ کتاب کودک از زاویه دید مسائل اجتماعی نگاهی تازه به‌ تصویرسازی تلقی می‌شود که در آن از روش‌های مطالعه‌ آماری،تحلیل محتوا،روش تاریخی،و روش تطبیقی کمک‌ گرفته شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.