خلاصه ماشینی:
"مسئول یکی از غرفههای فروش کتاب که بنابر علاقه شخصی خود در روزهای برپایی نمایشگاه کتاب، یک کار نظرسنجی انجام داده،به این نتیجه رسیده است که از بین دانشآموزان مدارس مناطق بیستگانه تهران،آنهایی که از منطقه یک آمده بودند قدرت خرید بیشتری داشتند.
یکی از مشکلات اساسی در فروشگاه کتاب این جشنواره،عدم موضوعبندی کتابها و تعیین گروههای سنی مخاطب آنها بود.
در غرفههای متعدد فروشگاه، کتابها فقط براساس نام نویسندگان آنها طبقهبندی شده بودند و در این امر به هیچ عنوان نمیتوانست در انتخاب و خرید کتاب کمکی به دانشآموزان بکند.
این گفته یکی از والدین دانشآموزان بود که بعد از خرید کتاب و پرداخت پول متوجه شده بود اصلا تخفیفی برای او منظور نشده است.
هرچه باشد این شاعران نویسندگان کوچک،روزی باید جای آنها را بگیرند و این میزها تشویقی بود برای سوق دادن بچهها به این حیطه.
جلسات سخنرانی از جمله برنامههایی بود که هر بعدازظهر با حضور یکی از دستاندرکاران کتاب و مطبوعات کودک و نوجوان برپا میشد."