خلاصه ماشینی:
"ما در کتب دینی، حقیقت محض را مینویسیم و از آن جهت که نویسنده نمیتواند از تخیل خود استفاده کند، قصه نیست.
پس چگونه میتوانیم «عمرو»را معرفی کنیم؟!» «سید محمد سادات اخوی»دبیر این جلسات، در مورد پر شدن فضای خالی تاریخی به وسیله تخیل نویسنده گفت: «قصههای دینی ابتدا و انتهای مشخصی دارند، اما نقطه چینهایی نیز وجود دارد که نویسنده میتواند یا تخیل خود آنها را پر کند و به نظر نمیرسد که خیلی هم دست نویسنده ظریفنگر خالی باشد.
» «جزینی، در ادامه گفت«پس از انقلاب در زمینه واقعه عاشورا چند کتاب نوشته شد که به قصه نزدیکاند؛مانند دلاویزتر از سبز نوشته«علی موذنی»و کسی که آدنی است به قلم«سید مهدی شجاعی»که هر دو موفق بودند...
» «جزینی، در ادامه گفت«پس از انقلاب در زمینه واقعه عاشورا چند کتاب نوشته شد که به قصه نزدیکاند؛مانند دلاویزتر از سبز نوشته«علی موذنی»و کسی که آمدنی است به قلم«سید مهدی شجاعی»که هر دو موفق بودند..."