خلاصه ماشینی:
"تصویرگری کتاب کودک و نقش آن در گسترش ابعاد ذهنی و شخصیتی کودکان نگارش:رامین مشرفی ملایری استاد راهنما:جلال پیشاهنگی استاد مشاور:دکتر نور الدین زرین کلک، برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد دانشکده هنر و معماری گروه آموزشی ارتباط تصویری سال 76-1375 هدف از این پژوهش، اتخاذ روشهایی آگانه، علمی و منطقی در تصویرگری و همچنین دستیابی به معیارهایی برای ارزیابی تصاویر در کتابهای کودکان است، به گونهای که برای ارائه مفاهیمی صحیح، واضح روشن از طریق تصویر به کودکان، به نتایج مطلوبی دست یابیم.
برخی از سؤالات هر بخش به شرح زیر است: بخش الف -آیا در ارتباط با موضوع، کادر مناسبی انتخاب شده است -آیا تصاویری روی جلد، توجه برانگیز و ترغیبکننده جهت مطالعه کتاباند؟ -آیا قرارگیری عنوان و سایر نوشتهها، مناسب، خوانا و ترغیبکننده جهت مطالعهاند؟ بخش وب -تصاویر کتا در اولین نگاه چگونه به نظر میرسند؟ -آیا تکنیک و سبک ارائه تصاویر، متناسب با موضوع است؟ -آیا با توجه به متن، عناصر زائد و بیجا در تصویر وجود دارند؟ بخش ج -آیا خطوط و اشکال و به طور کلی عناصر تشکیلدهنده تصویر، وزن و جنبش دارند؟ -آیا زاویه دید، در خدمت غنای تصویر است؟ -آیا رنگ تصاویر، متناسب و جالب به نظر میرسد؟ بخش ح -آیا تأثیر نمایشی تصاویر، مانند تأثیر روانی متن است؟ -آیا تصاویر میتوانند نشان دهند که تصویرگراهل کدام سرزمین است؟ -احساس تصویرگر در تصویرها، نسبت به نژادهای دیگر چگونه است؟ -آیا تصاویر در ذهن بیننده باقی میماند؟ پانوشتها: 1-این دو کارگاه تخصصی بررسی آثار تصویرگران، با حضور اعضای گروه بررسی تصویر شورای کتاب کودک و اساتیدی همچون توران میر هادی، منصوره راعی، پریا قزل ایاغ، زهره قایینی، طاهره تابان، بهرام کلهرنیا و دکتر مجتبی اللهیاری، در سالهای 1373 و 1374 برگزار شد."