Skip to main content
فهرست مقالات

ادبیات کودک و نوجوان در هند

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : ادبیات کودکان و نوجوانان ،هند ،داستانهای ،کتابهای کودکان و نوجوانان ،زبان انگلیسی موجب پیشرفت ادبیات ،نوجوان در هند ،تصویرگران کودکان و نوجوانان هند ،ادبیات شفاهی هند ،تصویرگری ،زبان ،سنتی ،انجمن نویسندگان و تصویرگران کودکان ،ادبیات کودکان و نوجوانان هند ،کتابهای کودکان و نوجوانان هند ،کودکان و نوجوانان هند ،پیشرفت ادبیات کودکان و نوجوانان ،سرزمین ،پیشرفت ادبیات کودکان در هند ،نوجوانان هند هویتی مستقل ،ادبیات کودکان و نوجوانان تشکیل ،هنر ،فرهنگ ،دوره پیشرفت ادبیات کودکان ،پیشرفت ،سنت شفاهی بخشی ،مردم ،بخشی از ادبیات شفاهی ،انجمن نویسنگان و تصویرگران کودکان ،مشکلات کتاب کودک در هند ،مجموعه‌های داستانی ویژه کودکان

خلاصه ماشینی:

"کتاب پنجه تنتره(کلیله‌ودمنه)که از کهن‌ترین‌ مجموعه‌های داستانی ویژه کودکان و نوجوانان است، بخشی از این ادبیات شفاهی را تشکیل می‌دهد. اما اشتغال ناشران به نشر کتابهای درسی، تعدد زبانها،تقاضای ناکافی،سیستم توزیع نابسامان، قدرت خرید ضعیف و قیمت بالای کتاب موجب کندی‌ رشد ادبیات مدرن کودک و نوجوان در هند شده است. با شروع این حرکت،بسیاری از کتابهای شناخته‌ شده و مشهور انگلیسی زبان،به هندی ترجمه و داستانها کهن هندی برای کودکان و نوجوانان بازنویسی‌ و اقتباس شدند. تصویرگری در کتابهای کودکان و نوجوانان هند به‌ سه رده تقسیم می‌شود؛ابتدا هنر سنتی مردمی،دوم هنر رئالیستی یا واقعگرا و سوم هنر رسمی،در واقع زمانی که‌ ادبیات کودکان و نوجوانان هند هویتی مستقل به دست‌ آورد،هنرمندان بسیاری به این حرفه روی آورند. افزایش توجه و علاقه به پیشرفت ادبیات کودکان و نوجوانان موجب برگزاری سمینارها،کنفرانسها و دوره‌های آموزش در این کشور شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.