خلاصه ماشینی:
"2-احساس نیاز و کمبود در شخصیت محوری(یکی از افراد خانواده آرزوی داشتن چیزی دارد) پاتریک که از برنامههای تلویزیونی خستهکننده و شلوغی خانه،به سبب تقاضاهای برادر کوچکترش کلافه است،احساس میکند که از جانب مادر نیز مورد بیمهری قرار گرفته و هیچیک از اعضای خانواده سعی نمیکنند به دنیای او نزدیک شوند.
4-قدم گذاشتن به دنیای خیال(قهرمان به بهانه گردش از خانه خارج میشود و با پیوستن به دنیای خیال،قصد انجام ماموریت دارد) پاتریک باید هر شنبه ساعت ده صبح،کانال هشت تلویزیون را روشن کند و خیره به صفحه تلویزیون،آمادگی خود را برای رفتن به دنیای خیال اعلام دارد.
در بسیاری از فانتزیها پیوند بین دنیای واقع و دنیای خیال از طریق گذرگاهی صورت میگیرد که شخصیت داستان برای ورود به دنیای تخیل باید از آن گذر کند.
پاتریک باید برای حل معما به دنیای واقعی بازگردد؛چون شیء گمشده در نزدیکی محل زندگی خود اوست.
زاویه نگاه او نسبت به آدمهای اطرافش تغییر کرده،با خود هدایایی از دنیای خیال به همراه دارد که به اعضای خانواده میدهد تا محبتش را که عمیقتر شده به آنها نشان دهد و اعضای خانواده نیز متقابلا پذیرای او هستند.
به بوپی و ماکس فکر میکنی:آیا میتوانند در کنار یکدیگر باشند و همدیگر را کامل کنند؟به رابی،زبالهگرد معروف که وقتی یک قلاده الماس نشان سگ پیدا کرد،آن را همهجا به گردنش میآویخت و به استل که زندگی جدیدی را در دنیای خیال شروع کرده است و به«پاتریک»که با سفر خیالی خود امکان جستوجو و کشف حقیقت را پیدا کرد."