Skip to main content
فهرست مقالات

با مظلومیت ادبیات کودک در نظام آموزشی آیا طرح کتابخوانی موفق می شود؟

نویسنده:

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 11 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : ادبیات کودک و نوجوان، کتابخوانی، کتاب، آموزش و پرورش، حوزه ادبیات کودک و نوجوان، شعر، زمینه ادبیات کودک و نوجوان، مظلومیت ادبیات کودک، ادبیات کودک در نظام آموزشی، طرح کتابخوانی موفق

خلاصه ماشینی:

"فکر می‌کنید علت این مساله چیست؟آیا شما هم‌ مثل عده‌ای،ضعف در ادبیات،به ویژه ادبیات کودکان را ناشی از گذر سریع از فرهنگ مکتوب به فرهنگ شفاهی‌ می‌دانید؟کاری که رسانه‌های صوتی و تصویری با ورود خود شاید چون دیده‌اند که دیگران‌ توجه زیادی به ادبیات کودک نمی‌کنند، برای کودکان و هم‌سن و سال‌های خود کاری نمی‌کنند. پس شما ضعفهای عمده ادبیات کودک و نوجوان‌ را نبودن منتقدان قوی و زبده و در چهارچوب آموزش‌ و پرورش،نبودن افراد متخصص و کارشناس می‌دانید؟ همین طور است؟ به نظر من زمان آن رسیده است که ما در کتابهای‌ درسی دوره‌های راهنمایی و دبیرستان هم به این نوع‌ ادبیات توجه کنیم. من فکر می‌کنم اگر در حوزه آموزش و پرورش،همه همت کنند، چه آنهایی که توانایی خاصی در زمینه ادبیات کودک‌ و نوجوان دارند و چه برنامه‌ریزان کتب درسی آموزش‌ و پرورش،همه دست به دست هم دهند و با دید و افقی‌ فراتر و بازتر به این مساله نگاه کنند،تا بتوانیم ادبیات‌ کودک و نوجوان خود را به راحتی گسترش دهیم و در جهان‌ حرفی برای گفتن داشته باشیم. یعنی اگر قرار باشد ما بحث مطالعه، تحقیق و پژوهش را با دانش‌آموزان داشته باشیم و یا این‌ سوال مطرح شود که یکی از راه‌های گسترش فرهنگ‌ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان چیست؟من‌ معتقدم اصل اول،آشنایی آنان با ادبیات خودشان یعنی‌ ادبیات کودک و نوجوان است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.