Skip to main content
فهرست مقالات

ضرورت امروز: مجهول آموزی، به جای علم آموزی

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 6 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،خلاقیت ،بزرگسال ،هوش ،آموزش ،تربیت ،تفکر ،پیاژه ،دریچه ،انگیزه ،مانع ،ذهن ،نظام آموزشی ،شنیدن ،بیرونی ،ساختار ،ساختار آموزش ،عبارت ،نظام آموزش ،احساس ،نظریه ،انگیزه درونی ،آموزش رسمی ،دریچه ذهن کودک ،آموزش و پرورش ،تجربه ،تضعیف هوش فیزیونومی کودک ،فعالیت ،ساختار آموزش رسمی میشودبه تدریج ،اشاره

خلاصه ماشینی:

"اکنون می‌توانیم با جرات بیشتری بگوییم که شایدمنظور«فریره»این بوده که نقش مربی در تربیت باید ازمفاهیمی چون دخالت کردن،رام کردن و یا شکل دادنکودک،بیشتر به طرف زمینه‌سازی‌های پنهان و نامرئیهدایت شود تا به کودک اجازه بدهیم که خودش را اززیر سیطره و چتر سنگین حضور مربی خلاصی بخشد. اکنون می‌توانیم با جرات بیشتری بگوییم که شایدمنظور«فریره»این بوده که نقش مربی در تربیت باید ازمفاهیمی چون دخالت کردن،رام کردن و یا شکل دادنکودک،بیشتر به طرف زمینه‌سازی‌های پنهان و نامرئیهدایت شود تا به کودک اجازه بدهیم که خودش را اززیر سیطره و چتر سنگین حضور مربی خلاصی بخشد. به‌نظر شما آیا آینده محترم کودکان ما نیز باید چنینباشد و هیچ راه گزیری نیست؟ نه تنها آغاز فلسفه،بلکه آغاز تربیت دینی نیز حیرت است. کودک هنگامی کهوارد ساختار آموزش رسمی میشودبه تدریج،هوش اشراقی و شهودی و قابلیت‌هاو درون‌مایه‌های خلاقیت رااز دست می‌دهدو فضای ذهن او صرفاجایگاه هوش منطقی و عقلانیو یا اصطلاحا تفکر همگرامی‌گردد سماع،همان شنیدن یک‌سویه و انفعالی است واستماع،شنیدن دوسویه و فعال. کودک هنگامی کهوارد ساختار آموزش رسمی میشودبه تدریج،هوش اشراقی و شهودی و قابلیت‌هاو درون‌مایه‌های خلاقیت رااز دست می‌دهدو فضای ذهن او صرفاجایگاه هوش منطقی و عقلانیو یا اصطلاحا تفکر همگرامی‌گردد سماع،همان شنیدن یک‌سویه و انفعالی است واستماع،شنیدن دوسویه و فعال. آیا به‌نظر شما کودک و نوجوان ما در شرایط فعلی،توانایی و اجازه این فراروی‌ها و خطرکردن‌ها قالبشکنی‌ها را دارد؟ «لاوازیه»عبارتی دارد بدین مضمون که:«فراموشی،بستر خلاقیت است. آیا به‌نظر شما کودک و نوجوان ما در شرایط فعلی،توانایی و اجازه این فراروی‌ها و خطرکردن‌ها قالبشکنی‌ها را دارد؟ «لاوازیه»عبارتی دارد بدین مضمون که:«فراموشی،بستر خلاقیت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.