Skip to main content
فهرست مقالات

نقد و بررسی: سهم زنان در صلح

نویسنده:

(2 صفحه - از 26 تا 27)

خلاصه ماشینی:

"نویسنده با استفاده ازتخیلی کنشی(حرکت از واقعیت به فضای فانتاستیک)،تخیل شخصیت‌ها(با خلق شخصیت‌هایی متفاوت از انسان‌ها)،تخیل شیئی جادویی(استفاده از قالیچه پرنده،غیب‌شدنو شگردهای جادویی دیگر)و تخیل زبانی(استفاده از وردهاییکه به‌دلیل انحراف از زبان معیار،خود زبانی نوست)داستانی بر پایه مفاهیم جادوییخلق کرده است در داستان‌های تخیلی قدیمیو افسانه‌ها،کنش‌ها بر شخصیت‌پردازی تقدمو برتری داشته‌اند،اما در ادبیات فانتاستیک جدید،توصیف ذهنیت فردیو شخصیت‌پردازی هم به قوت و قدرتکنش‌ها صورت می‌گیرد. نقد و بررسیسهم زناندر صلح حسین شیخ رضایی (به تصویر صفحه مراجعه شود)عنوان کتاب:جنگ چشمه نویسنده:کنی مولر مترجم:همایون فلاح ناشر:نشر نی نوبت چاپ:اول-1378 شمارگان:2200 نسخه تعداد صفحات:104 صفحه بها:550 تومان نویسنده با استفاده ازتخیلی کنشی(حرکت از واقعیت به فضای فانتاستیک)،تخیل شخصیت‌ها(با خلق شخصیت‌هایی متفاوت از انسان‌ها)،تخیل شیئی جادویی(استفاده از قالیچه پرنده،غیب‌شدنو شگردهای جادویی دیگر)و تخیل زبانی(استفاده از وردهاییکه به‌دلیل انحراف از زبان معیار،خود زبانی نوست)داستانی بر پایه مفاهیم جادوییخلق کرده است در داستان‌های تخیلی قدیمیو افسانه‌ها،کنش‌ها بر شخصیت‌پردازی تقدمو برتری داشته‌اند،اما در ادبیات فانتاستیک جدید،توصیف ذهنیت فردیو شخصیت‌پردازی هم به قوت و قدرتکنش‌ها صورت می‌گیرد. استفاده شده اما هیچ یک از این اجزا آن‌چنان رشد و گسترشی نیافته‌اندتانظر خواننده را از پیام اصلی به خود جلب کنند یکی از نکات جالب داستان،سهمی است که نویسنده برای زنان و کودکاندر برقراری و استقرار صلح و ایجاد جامعه‌ای انسانیو بر مبنای تفاهم،قائل است (به تصویر صفحه مراجعه شود)داستان«جنگ چشمه»داستانی ضد جنگ است. استفاده شده اما هیچ یک از این اجزا آن‌چنان رشد و گسترشی نیافته‌اندتانظر خواننده را از پیام اصلی به خود جلب کنند یکی از نکات جالب داستان،سهمی است که نویسنده برای زنان و کودکاندر برقراری و استقرار صلح و ایجاد جامعه‌ای انسانیو بر مبنای تفاهم،قائل است (به تصویر صفحه مراجعه شود)داستان«جنگ چشمه»داستانی ضد جنگ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.