Skip to main content
فهرست مقالات

خار در پای کودک فرو کنید

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 15 تا 18)

خلاصه ماشینی:

"چقدر ضروری است که هنگام سخن گفتن از علم و پیشرفت علوم و اکتشافات، برای تحریک بیشتر ذهن کودکان، به جای تکیه روی یافته‌ها، به مسائل مجهول و نکات مبهم و نقص‌ها و کمبودهای علم و اندیشه بشری اشاره کنیمبه نظر تورنس«باید به کودکان یاد بدهیم که تفکرات و عقاید و پندارهای خلاق و غیر معمول خود را ارزشمند بدانند»نه تنها مطالعه خلاق، بلکه گوش کردن خلاق و حتی حس کردن خلاق نیز قابل آموزش است و باید جدی گرفته شودخانواده‌هایی که تمام خواسته‌های کودک را برآورده می‌کنند، جایی برای تفکر خلاق کودک و شکفته شدن استعدادهای ذهنی وی باقی نمی‌گذارندهرچند هیچ کلیدی به قفل آن کمد نمی‌خورد. در انتهای قصه، پیرمرد می‌گوید که آنها باید از خدا شکر کنند!ببینید مفهوم سپاس‌گزاری از خدا را به چه نحو و در طی چه قصه‌ای مطرح کرده است!در این جا به نظرم بد نیست بین این قصه آموزشی و نکته‌ای که در قصه«فیل صورتی با خال‌های طلایی» بدان اشاره شد، مقایسه‌ای انجام دهیم تا مطلب را بهتر متوجه شویم و کارکردهای ظریف ادبیات را جدی‌تر بگیریم!به نظر شما مبحث«مطالعه خلاق»در سطح کودکان و خصوصا گروه‌های سنی الف و ب، می‌تواند کاربرد داشته باشد؟نه تنها مطالعه خلاق، بلکه گوش کردن خلاق و حتی حس کردن خلاق نیز قابل آموزش است و باید جدی گرفته شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.