Skip to main content
فهرست مقالات

جوابیه: بیایید قدری سر به هوا باشیم

نویسنده:

(1 صفحه - از 48 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : نجوم، اطلاعات، نظام تعلیم و تربیت رسمی، علمی، کتاب، نظام تربیت و تعلیم رسمی، مدارس، بینش علمی، عقب‌ماندگی، نجوم و علوم فضایی، شناخت، رشد بینش علمی، امید، رشد، بومی، دور، سطح اطلاعاتی، نهادها، نقد روش‌مند کتاب‌های علمی، توسعهء علمی ایران، عقب‌ماندگی علمی در ایران، سر به هوا، واقعی، زندگی، علوم بسترسازی، دور از توسعهء واقعی، نجوم در مدارس، عقب‌ماندگی واقعی، بسترسازی فعالیت‌های علمی، تحقیق

خلاصه ماشینی: "باوجوداین،نباید از یاد برد که شاخه‌های دیگر علوم نیز در نظام تعلیم و تربیت ما از جایگاه واقعی و منطقی خویش برخوردار نیست و این نهاد،آن چنان که‌ شاید و باید،در رشد بینش علمی دانش‌آموزان موفق‌ نبوده و بستری تجربی و ملموس برای آن فراهم نساخته‌ است. فضای آزمون و خطا، کاوش،تجربه و تحقیق از لوازم تثبیت بینش علمی‌ است،وگرنه اطلاعات و فرمول‌های انباشته شده در لابه‌لای کتاب‌های علمی،چگونه باعث بروز خلاقیت، ابداع نوآوری خواهد شد؟به معنای واقعی،چه تعداد از مدارس ما از فضای آزمون و خطا و فرصت تحقیق و مطالعه و کتابخانه‌ای درخور نیاز مخاطبان‌شان برخوردار است؟در کدام‌یک از مجلات تخصصی کودک و نوجوان، به طرح و نقد روشمند کتاب‌های علمی پرداخته می‌شود؟ کدام معرفی کتاب،در رسانه همگانی صداوسیما،از بیان فهرست مطالب علمی،ظاهر،قیمت و ناشر کتاب‌ فراتر می‌رود؟و ده‌ها سؤال دیگر که نشان می‌دهد مشکلات ما در این زمینه‌ها عمیق‌تر از وجود و یا عدم‌وجود مطلبی علمی در کتاب‌های درسی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.