Skip to main content
فهرست مقالات

مقاله: کارکرد نمایشنامه های خلاق در کلاس های مقدماتی آموزش زبان دوم

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : نمایش ،زبان ،آموزش زبان ،آموزش زبان دوم ،دانش‌آموزان ،کودکان ،نمایش‌نامه ،کلاس آموزش زبان انگلیسی ،داستان ،معلم ،مقدماتی آموزش زبان ،میشا ،شخصیت‌ها ،کلاسهای مقدماتی آموزش زبان ،تمرین ،تجربه ،یادگیری زبان و کلاسهای آموزش ،مهارت‌های ،شنل‌قرمزی ،نمایش خلاق در کلاس‌های آموزش ،نقش ،حرکات ،کار ،متن ،فرصت ،کلاس زبان انگلیسی ،زبان و کلاسهای آموزش زبان ،تجربیات یادگیری کودک ،در کلاس ،اجرای نمایش

خلاصه ماشینی:

"برای اجرای این نمایش،شاگردان خانم تورن، به داستان شنل‌قرمزی گوش دادند،در مورد شخصیت‌ها و طرح و توطئه بحث کردند،متن‌های خود را تعیین، لباس‌ها و وسایل را تهیه و نقش‌ها و حرکات مختلف را تمرین کردند. این تجربه‌ به سود تمام کودکان است؛خصوصا دانش‌آموزانی مانند میشا که علی‌رغم دانش محدودشا از زبان انگلیسی، در تجربه‌ای فرح‌بخش و معنادار شرکت می‌کنند و توانایی بازیگری خود را نشان می‌دهند. گسترش ارتباط گفتاری مهم‌ترین ارزش نمایش خلاق،به این دلیل است‌ که فرصت ارتباط گفتاری را مهیا کند از مزایای فنون‌ نمایشی،به کارگیری مستقیم احساسات دانش‌آموزان‌ است که موقعیت ایده‌آلی برای آنان فراهم می‌کند تا به درستی،با استفاده از وسایل ارتباطی گسترده و منظم،بیاموزند چگونه احساسات خود را بیان کنند. در چنین مواقعی، دانش‌آموزان در کلاس آموزش زبان انگلیسی، به عنوان زبان دوم، تاثیر مثبت بهره‌گیریـ از فنون نمایش خلاق مانند ایفای نقش،پانتومیم (نمایش بدون کلام)، تابیولا(نمایش بدون حرکت)، میان پرده‌ها و عروسک‌گردانی در فراگیری مهارت‌های زبانی، به اثبات رسیده است و معلمان،از مسئولیت‌های مشابهی برخوردارند؛ مسئولیت‌هایی از قبیل تجربه کردن شخصیت‌ها و همکاری معنادار در یک اجرای گروهی. اجرای‌ نقش‌های مختلف،به آنها فرصت می‌دهد تا خود را به‌ جای دیگران بگذارند و پی ببرند شخصی که به فرهنگی‌ خاص تعلق دارد،چگونه ممکن است باشد؟فعالیت‌های‌ نمایشی،موجب می‌شود کودکان نقش‌های گوناگون را تجربه کنند و در این فرآیند،با دیگر مردم آشنا شوند و همدردی کنند. معلم با طرح‌ سوالاتی،دانش‌آموزان برای اجرای این نمایش‌ شاگردان خانم تورن‌ به داستان شنل قرمزی گوش دادند، در مورد شخصیت‌ها و طرح و توطئه‌ بحث کردند متن‌های خود را تعیین،لباس‌ها و وسایل را تهیه و نقش‌ها و حرکات مختلف را تمرین کردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.