خلاصه ماشینی:
"در این ایام کمیت مهمتر ازکیفیت بود و چون کودکان آفریقایی-که قادر به خواندن زبان هلندی نبودند- برای مطالعه به کتاب نیاز داشتند،ادبیات کودکان در آفریقا سریعتر از ادبیات کودکان انگلیسی-آفریقایی پیشرفت کرد، چون نیاز به کتابهای آفریقایی بیشتر احساس میشد.
در طول دو دهه 1930 و 1940،کتابهای کودک و نوجوان در آفریقا به تدریج افزایش یافت اگرچه همچنان کیفیت و سبک نگارش آثار ضعیف بود-در این زمان مربیان و ولدین بر ضرورت وجود کتابهای کودک به زبان آفریقایی-بدون توجه به ارزشهای زیباشناختی آنها-اصرار داشتند.
همزمان با شکلگیری برنامههای اهدای جوایز ادبی، حرفهء نویسندگی«آلبا بوور»14نیز آغاز شد و در سال 1955 میلادی،نخستین کتاب خود به نام«داستان ریورفارم»15 را که نقطهء عطفی در جریان ادبی کتابهای کودک این کشور است،منتشر ساخت زیرا آغازگر دوران مدرن و نوین ادبیات کودک و نوجوان آفریقا است.
این مسئله درخصوص نویسندگان آفریقای جنوبی بسیار صادق میباشد،نویسندگانی که به شدت با نظام آپارتاید مخالفت کردهاند،امروزه اولین نویسندگان ادبیات کودک در آفریقا به شدت مورد انتقاد میباشند؛آنها جامعه را همانگونه که بود به تصویر میکشیدند،بیآنکه نگرانی خود را از تبعیض نژادی و جداسازی نسلها بیان کنند.
در حالی که این نویسندگان به خاطر کوتاهی خود در بیان مخالفت با نظام آپارتاید مورد انتقاد قرار میگیرند،بیان این امر ضروری است که نویسندگان کودک سه دههء گذشته سعی کردند در آثار خود فضایی را به تصویر بکشند که در آن همهء افراد از شرایطی مساوی برخوردار هستند و نژاد انسانها اهمیت ندارد."