Skip to main content
فهرست مقالات

جذابیت در نشریات کودک و نوجوان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کودک و نوجوان ،جذابیت ،مطبوعات ،نشریات کودک و نوجوان ،جذابیت در نشریات کودک ،مطبوعات کودک و نوجوان ،فرستنده ،رمز ،مخاطبان ،ارتباط ،فراگرد ارتباطی ،اختلال ،مشارکت ،پیام ،مخاطبان نشریات کودک و نوجوان ،عنصر کانال نشریات کودکان ،نیازها ،کانال نشریات کودکان و نوجوانانند ،نشریات کودک و نوجوان مقصد ،ارزش‌های خبری ،خواسته‌های ،مقصد ،میدان تجربه کودکان و نوجوانان ،اختلال در جریان جذابیت ،مجاورت ،شهرت ،تعریف ،پس‌فرست ،رمزخوانی ،معنی

خلاصه ماشینی:

"مقاله‌ «جذابیت»در نشریات‌ کودک و نوجوان علی اصغر سیدآبادی انتشار یک نشریه،فراگردی ارتباطی است و در هر فراگرد ارتباطی،حد اقل 4 عنصر اصلی:فرستنده،پیام،کانال‌ و گیرنده وجود دارد که نمی‌توان به موقعیت هریک از آنها در فراگرد ارتباط،بی‌توجه بود. وظیفهء مطبوعات،پاسخگوی‌ به نیازهای فوری مخاطبان و ارضای کنجکاوی‌های روزانه‌ آنها در زمانی کوتاه است‌4و موضوعاتی برای مطبوعات‌ اهمیت دارد که به نوعی به این نیازها مرتبط باشد. اهمیت همه ارزش‌های خبری،برای کودکان و نوجوانان، یک‌سان نیست و باید با توجه به تجربیات،گرایش‌ها و خواست‌های آنها ارجحیت هریک از آنها برای این گروه‌ سنی تعریف شود. مناسبت‌ترین راه برای افزایش جذابیت نشریه،توجه به‌ قالب‌هایی است که ظرفیت توجه به ارزش‌های خبری را داشته باشد. «هارولد لاسول»،در مدل ارتباطی خود،بر تعریف عناصر ارتباط تأکید می‌کند:عناصر ارتباط در این مدل،عبارتند از: منبع(فرستنده)،پیام،کانال مقصد و تأثیر که در این ارتباط، پنج سؤال پیش می‌آید:چه کسی؟چه می‌گوید؟در چه‌ کانالی؟به چه کسی؟با چه تأثیری؟اگر به این سوالات به‌ درستی،صراحت و روشنی جواب ندهیم،در برقراری ارتباط مشکل به وجود می‌آید و این مشکل،به اختلال در جریان‌ جذابیت منجر می‌شود. برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبی که او را به درستی‌ نمی‌شناسیم،هدف روشنی هم نداریم؛هدفی که براساس‌ ویژگی‌های مخاطب تعریف شده و قابل دسترسی و سنجش‌ باشد تا بتوانیم مدام جایگاه فعلی‌اش رانسبت به هدف‌مان‌ بسنجیم و سرعت حرکت‌مان را بر این اساس تنظیم کنیم. 9 این مراحل،در فراگرد ارتباطی که عنصر کانال نشریات‌ کودکان و نوجوانانند نیز وجود دارد و اختلال در هر مرحله از این مراحل،باعث اختلال در جریان ارتباط و جذابیت آن‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.