Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش: چهره ها و رنگ ها/ نقد حضوری آثار تصویرگری محمد علی بنی اسدی

(14 صفحه - از 11 تا 24)

خلاصه ماشینی:

"روی این کتاب،یادم می‌آید با دقت‌ کار کردم و فکر می‌کنم اگر آقای خورشیدفر،به عنوان یک نویسنده به‌ خودشان حق داده‌اند که طور دیگری بنویسند،من هم به عنوان تصویرگر،لابد می‌توانم به خودم اجازه بدهم که جور دیگری تصویرگری کنم. نکته‌ای که‌ آقای اقبالی گفتند راجع به زاویه دید نیز موضوعی است که جای بحث دارد البته،در کتاب لیلی و مجنون مجنون‌اش این زاویه دیده فوق‌العاده است،ولی بعد از این‌ که چند تایی از آن را می‌بیند به یک حس تکرار می‌رسید و فضاها برای ما عادی می‌شود. من نه به عنوان منتقد کتاب کودک و تصویرسازی،برای این‌که‌ تحمل دیدن فیلم‌های خودم را نداشتم،برای این‌که اهلیت این کار را ندارم‌ و در خودم نمی‌بینم،اما به عنوان یک تماشاگر و خواننده یا یک علاقه‌مند به‌ کتاب‌های کودکان،می‌گویم که بنی اسدی بی‌شک یکی از ستاره‌های درخشان‌ نسل بعد از من است. اما از آنجا که ایشان گفتند با کار کردن روی شعر خیلی به فضای نقاشی‌ نزدیکمی‌شوند،من می‌خواهم بپرسم که از دید شما تفاوت بین نقاشی و تصویرگری چیست؟ بنی اسدی:آن‌قدر حرف‌های آقای زرین کلک خوب بود که رفتم در یک عالم دیگر؛مخصوصا وقتی از دوران کارآموزی من حرف می‌زدند. آیا این برداشت من درست است و اگر درست‌ است،دلایلش چیست؟اما قبل از آن‌که وارد جزئیات شوم،دوست دارم نقدی‌ شود روی کار آقای بنی اسدی در مورد قصه آقای خورشیفر و ببینیم آیا بین نوع‌ تصاویری که ایشان خلق کردند و نوع روایتی که نویسنده داستان داشتند،چه‌قدر هماهنگی و انطباق وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.